Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei alle BMW guruer...

Har akkurat fått levert min E91 320dat m-sport :lol:

Problemet er at den er UMULIG å kjøre på norske motorveier! Det sporer noe alldeles infernalskt..

Den har 17" M-sportfelger 194 med 225/45-17 og 255/40-17 med orginale og slitte run-flats...

Noen som har tilsvarende bil?!

Ønsker å beholde felgene, men trenger tips til dekk, alt er OK, men MÅ få bort sporingen... er det mulig?!

Mvh

tifligere E87 nå E91 !!

Posted

Det er nok run flat dekkene som er synderen. Jeg har akkurat skaffet meg et sett 17" med 255 bak og 225 foran. Forrige eier byttet dekk på disse pga ekstrem sporing. Nå er det nesten ikke sporing på vanlig vei, mens det er litt sporing ved ekstremt slitt vei ( dype hjulspor).

edit : Jeg har samme felger som deg (style 194)

Det er kumho dekk på nå. Disse var overaskende gode å kjøre på.

Posted

er nok dekken ja..har hatt mye problemer med sporing på slitte run flat..

Posted

Jeg hadde akkurat samme problemet på min E91.

Den var direkte farlig å kjøre på sporete vei...

Jeg byttet til 18" felger og dekk som IKKE er runflat.

Nå har jeg absolutt ingen sporing i bilen lenger. :D

Du kommer nok langt ved å bytte til dekk som ikke er runflat, og

da fortrinnsvis dekk som ikke har så rette sider.

Toyo og Nankang vet jeg sporer veldig lite, men det finnes sikkert flere.

• 2 weeks later...
Posted

Kjører selv E91, å med mine 8*18" felger 225/40-18 så sporet det noe så inni helvete. Det skal da sies at det Eurostone dekk.

men når jeg skiftet over til 8,5*20 med 243/30-20 og 10*20 med 285/25-20 så var det helt slutt på sporingen. Dette var med vredestein ultrac sessanta.

Posted

om du ikke er så hipp på å beholde runflatdekk så anbefaler eg Vredestein ultrac sessanta og Toyo t1r . Disse dekka er spesielt designet for biler har litt bredere sporvidde, dvs biler som sporer mye på norske veier (BMW, Jaguar, Merce og Audi). Byttet selv mine til T1r og sporing ble helt vekke.

Vi bør alle skrive under på at Norge har ELENDIGE og LIVSFARLIGE veier. Særlig her i bergens området. Til og med iforhold til der som eg kommer fra (Filippinene) som er et uland, så har norge veier som er på standard med traktor veier. For mange småveier, humper, dårlig oversikt, hull, dype spor etc.. Kan ikke vegvesenet begynne å ansette folk som kan og gidd å lage asfalt ?! Det er ikke rart at det er så mange front mot front ulykker her i vestlandet. :(

Posted
Joe: Har Vredestein ultrac sessanta og det sporer ganske mye med 255..

sier du det ? Kan være noe annet da . Kanskje forstilling er dårlige foringer. Kanskje eg tar feil..

Posted

Vet ikke jeg, sporer hvis veien er slitt (noe hjulspur). Bør ikke være mye slitt på en bil som har rulla 35000 vel :P Selv om lenkearmer og fjærer har vært bytta da.