Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

bilen min er ikke helt frisk om dagen:( Det er en 91/92 E34 M50b20

Stod å gikk på tomgang i dag med clutchen inne og da la jeg merke til en "plystrelyd" som du hørte gikk rundt hvis dere skjønner. Når jeg slapp ut igjen clutchpedalen blei lyden borte, så er vel så og si sikker på at det er noe der som begynner å bli litt uggent:O:p

Noen som har noen formening om hva det kan være?

Er det eventuelt mye jobb/vanskelig å skifte clutchen og det som hører med på dissa bila?:P

Har også fått en veldig plagsom fusk på bilen nå. Har lest at veivsensoren ofte kvelder på disse så skal prøve å bytte den i en av de nærmeste daga.

Det som skjer da er at bilen er helt grei å starte og å kjøre når den er kald.

Men hvis man kjører med den litt så den er god og varm og ligger på høyt gir i forholdt til turtall så "kutter" den liksom litt, og det smeller litt ut fra luftfilteret. Den er også veldig vrang når den skal startes etter å ha blitt kjørt en stund. Den fyrer fint, men dauer igjen med en gang. Dette gir seg hvis man holder gassen litt og kjører noen meter:P

Ellers så går motoren helt strålende når den både står på tomgang og ligger i javn marsj fart;)

Dette var noe som plutselig skjedde for ei stund tilbake og har vært litt av og på. Men nå har den virkelig blitt vrang å ha med å gjøre

har tatt en diagnosetest av motoren og der kom det opp (på svensk:P):

Taendningssvarssignal

Vinkelimpulsgivare-kamaxel

Så da kan det også være noe med kam-sensoren, men hva kan den tenningssvarsignal feilen være?

Nå spørte jeg mye her gitt, men er jo litt bekymra for når "ungen" ikke er helt frisk stakkar:( :P hehe

Mvh Tommy

Skrevet

Takk for svar:)

jepp har hørt litt rundt her så tyder på at det er det som ikke er helt friskt lenger:P..

Er det noen som har noen ideer om hva den fusken jeg prata om kan være eller?:)

Skrevet

ja får prøve på det åsså gitt.

bytta veivsensoren i dag, men hjalp ca null:p... men var greit å få bytta den, ledingen på sjølve føleren var helt laus og det var blitt en bulk i den etter å ha hatt den av tidligere for å gjøre rein:p

er det noen flere som har noen innspill her så er det bare å slenge dem ut:)

åpen for å prøve nye ting holdt jeg på å si, men hørtes litt gæli ut syns jeg:p hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...