Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å leste litt på autopower.se og kom over en link til et E60 forum der de snakket om en "Major diesel engine failure, caused by swirl flaps from intake manifold sucked into engine"

http://forums.e60.net/index.php?showtopic=46764&st=0

Dette fikk hvertfall meg til å tenke meg om og jeg vet om en som nettopp fikk et slik ras pga noe som kom inn i motoren fra innsuget. De spekulerer videre i at dette er et større problem på M47B20TU enn M57B30. Noen som har et kjentskap til dette "problemet"? Eller er det bare unødvendig angst fra min side?

Kjenner hvertfall selv at jeg får noia, og tror det blir en grundig rens av manifoilen for å hindre at disse spjeldene setter seg fast, løsner og havner inn i motoren.

Noen som har kjentskap til å montere bypass på EGR/AGR ventilen for å hindre gjenbruk av eksos slik at dette sot problemet i innsuget blir eliminert? En på BMW fortalte meg at plastikken kunne smelte rundt termostaten for EGR gassen og det bare ble problemer rundt dette. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...