jojr Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Kjøpe meg en E32 for å ha noe å kjøre med mens E39 venter på ny ews, som tar ca en uke. etter det selger jeg E32 hel eller i deler. Men det er noen småting jeg skulle fikset. Servoen bråker og durer noe veldig, må den byttes eller er det noe en kan gjøre. Check kontroll er helt død, går de og må byttes? kan man da sette inn en fra E34 f.eks er det vaier eller elektronisk speedometer på den, det virker ikke HVilken motorbetegnelse er det på motoren i denne? Fant ut hva som gjorde at servoen bråket, hylte og skrek noe helt vanvittig. Den overdøvet motoren uten problem. Det sitter 4 skruer i forkant av servoen som også festene er satt fast i, den ene skruen der var borte, etter jeg fikk satt i en ny, var styring og alle lyder borte.
jolly Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Speedo: Sitter en to polet plugg på klokka på bakaksling. Den kabelen kan slite. Sjekk den. Servo : Lite info om lyd , men hvis den hyler så er det ofte servo olje som mangler. Noen mikser uorginal med orginal olje. Det er ikke bra. Da er det pumpa di det går ut over , og i verste fall tannstanga. Jekk opp forran slik at begge hjula henger i friluft. Sjekk nivå i servooljetank og la lokke være av. Start opp , og gi fullt rattutslag både til høyre og til venstre en fem seks ganger med ca 2000 i turtall. Da får du ut ev.luft fra systemet ditt. Om det er skrapelyder og kakkelyder , så er det nok tannstang som er problemet.
jojr Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Skrevet Mai 20, 2009 Hei takk for svar Jeg sjekket litt, for det første er det pakkningen på lokket borte, det gjør vel at det har kommet luft i systemet, Lyden: en skjere ulelyd som kommer når du starter den kommer å går når bilen står å går. samt noen ganger når du vrir på rattet. Samme lyden kommer når du står på tomgang uten å røre rattet, men trykker inn bremsen, om dette er tilfeldig eller har noen sammenheng? Det er av og til veldig høy lyd og merker litt motstand når man gir fullt rattytslag. Mest sannsynelig er det blandet forskjellige oljer
Oveif Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Ja er det ikke M30B35 motor ?? Joda var det jeg og fant ut
jolly Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Høres ut som om du har ei reim som slurer også. Ha på reimklister (midlertidig og dårlig løsning), eller skift reim (er det beste). Når pakningsringen er borte , så er ikke ting tett og du får dårlig trykk i beholderen som du er avhengig av for god sirkulasjon. Blander nok litt olje og luft den tanken der ja. Å bytte olje er jo fort gjort , men du skulle vel bare ha den midlertidig...
jojr Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Skrevet Mai 21, 2009 Fant ut hva som gjorde at servoen bråket, hylte og skrek noe helt vanvittig. Den overdøvet motoren uten problem. Det sitter 4 skruer i forkant av servoen som også festene er satt fast i, den ene skruen der var borte, etter jeg fikk satt i en ny, var styring helt fin og alle lyder borte. _________________
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå