Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

5-bolt mulighet: E30 m3 nav bak, e36 nav fram. Da må du lage en hylse som du setter på spindelen, da e36 har større lager. Meget enkelt. Da har du styregeometri i orden og hjulet på rett plass.

• 2 weeks later...
Skrevet

Skjer litt her nå i disse dager.. B25 er kommet i. Shortshift er montert. Det samme har ny bakstilling med powerflex i travers og eksentriske foringer i svingarm. Samt diff brems, 3.64 :)

Har også fått meg helrøde baklykter (rettere sagt lakkert).

DSC01310.jpg

Har lyst å satse på oppstart i morgen. Men får se hva som skjer.

Flere bilder kommer hvertfall senere. :)

Nå begynner også sesongen og ta slutt for i år, kjenner også at kontoen tar seg sakte meg sikkert oppover. Så nå er det snart på tide å fylle gjesterommet med snadder ;)

Skrevet

Ja syns det gjorde seg :)

Lura litt på å bygge 2.7 av motoren til vinteren. Kunne blitt litt artig erfaring og ta med seg vidare..

Nokken som har gode erfaringa med dette? Eventuelt ka som e det beste og gjøre for å oppnå mest sugehesta?

Har lest litt diverse om dieselveiv, eta stempel, kvasskam, b20 råder osv..

Men ka ville vært det mest brukbare og forhåpentligvis billigaste oppsettet?

• 3 weeks later...
Skrevet

Hehe.. bare prøvemontert på bildet. :)

Skal bygge om ja.. blir komplett E30 M3 understell + coilovers når jeg finner meg råd til det en gang i vinter.

Skrevet
Hehe.. bare prøvemontert på bildet. :)

Skal bygge om ja.. blir komplett E30 M3 understell + coilovers når jeg finner meg råd til det en gang i vinter.

Nicenice, m3 navet bygger jo ut felgen enda mer også :lol: Så det kan bli noen breie felger med mindre du skal valse :) Hvordan er det å få taki m3 understell da, mange som er intrisert i det sikkert så der er vel litt stiv pris også?

Skrevet

Joda skal valses en del! Bakfelgen som er avbildet her er 10x17" ET 11 ;)

M3 understellet vokser ikke på trær nei. Må nok heller til sverige for å finne innen normal pris. Alternativet mitt er å bruke 325 lager og M3 nav bak og E36 nav framme. Anders har skrevet litt om de på forrige side. Eneste da er at man må trikse litt med bremser osv.. det ville jeg helst slippe da det kan være greit neste gang noen skal skifte bremser å bare kjøpe til E30 M3 bolt on..

Tar ting step by step så ornder det seg nok til slutt :)

Skrevet

Okda, heftig dim :wink:

Selge de baklyktene som står på bilen på forrige side eller er de allerede solgt.

Jeg også bygget om til 5 bolt på forrige e30en min. Jeg brukte e36 fjørbein forran (fra e36 320 med skiver, nav, calipter, spingel osv, hele rukkelet. Byttet bare til e30 tårnlager så gikk det fint. Men måtte har M3 3.2 bærearmer får å få de i senter. Bak brukte jeg e36 lagrer og m3 nav så går det jo an å bruke m3 bremser som er bolt on. Er jo ikke så dyrt med m3 calipere nytt heller hoss koed.

Skrevet

bak på e30 så går det faktisk og borre opp lageret til 5x120. er flere svensker som har gjort det. de brukte pinnbolter endel av dem men var ikke nødvendig. billig alternativ til 5 bolt bak, samt at du slipper at et blir veldig feil. og bremser ikke blir no prob.

fint prosjekt dette.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...