Frode_E30 Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Tail wastegate (separat, lager kul "pysj" lyd) Hvordan får du en wastegate til å lage lyd? Nå er jeg spent..
ReiRud Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 wg`n lager lyd når man girer...ikke pysj, men (jævli vanskelig å skrive lyden da) frrr?! + den lille (pysj) lyden som kommer gjennom luftfilteret
Frode_E30 Skrevet Juni 4, 2009 Skrevet Juni 4, 2009 wg`n lager lyd når man girer...ikke pysj, men (jævli vanskelig å skrive lyden da) frrr?! + den lille (pysj) lyden som kommer gjennom luftfilteret Tror du må lese litt mer teori om akkurat dette
LarsFromasj Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 wg`n lager lyd når man girer...ikke pysj, men (jævli vanskelig å skrive lyden da) frrr?! + den lille (pysj) lyden som kommer gjennom luftfilteret Tror du må lese litt mer teori om akkurat dette Vel, den kjente pysj-lyden vil jo komme fra en avlastningsventil. Men en separat WG lager også lyd når den åpner. Mulig han forklarte seg klønete men, hva vet vel jeg... Sorry OT.
e36-is Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 wg`n lager lyd når man girer...ikke pysj, men (jævli vanskelig å skrive lyden da) frrr?! + den lille (pysj) lyden som kommer gjennom luftfilteret Tror du må lese litt mer teori om akkurat dette Tror DU må lese litt mer teori jeg.......har hørt denne lyden selv mange ganger (på denne bilen) og den ligner JÆVLIG på en dumpventil. Tror ikke du skal si noe mer om den saken. Men uansett, jeg er så forpult lei av folk som direkte ødelegger salgstråden til folk med vilje. Obs Obs...det finnes mange typer wastegate!
ReiRud Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Kan være jeg forklarte dårlig ja, men å lage diskusjon og ødelegge bare for å sette selger i en krok det synes jeg er dårlig! Skriver jo at det er separat wg, og det finnes mange typer wg som e36-is skriver...godt gjort at folk som aldri har sett bilen kan uttale seg (frode e30)
Frode_E30 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 wg`n lager lyd når man girer...ikke pysj, men (jævli vanskelig å skrive lyden da) frrr?! + den lille (pysj) lyden som kommer gjennom luftfilteret Tror du må lese litt mer teori om akkurat dette Tror DU må lese litt mer teori jeg.......har hørt denne lyden selv mange ganger (på denne bilen) og den ligner JÆVLIG på en dumpventil. Tror ikke du skal si noe mer om den saken. Men uansett, jeg er så forpult lei av folk som direkte ødelegger salgstråden til folk med vilje. Obs Obs...det finnes mange typer wastegate! Du har jo null peiling, Hvordan klarer du å få en wastegate til å lage plystrelyd? En wastegate står på eksos-siden og allt den gjør er å slippe eksos forbi turboen for å styre ladetrykket. Du kan godt fjerne wastegaten helt og kjøre uten, du vil få max ladetrykk, men den "wastegate-plystrelyden" dere snakker om vil fortsatt være der. Det er pga den ikke har noe med wg å gjøre, lyden er nemlig bare luft som blir tvunget tilbake gjennom turboen når man stenger gass spjeldet.
Frode_E30 Skrevet Juni 6, 2009 Skrevet Juni 6, 2009 Kan være jeg forklarte dårlig ja, men å lage diskusjon og ødelegge bare for å sette selger i en krok det synes jeg er dårlig! Skriver jo at det er separat wg, og det finnes mange typer wg som e36-is skriver...godt gjort at folk som aldri har sett bilen kan uttale seg (frode e30) Beklager for OT, hadde bare sett meg litt lei på feil info angående wg. Det dukker opp i allslags tråder.
ReiRud Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 har jeg skrevet plystrelyd?? skrev pysj ja...men for de som vil skjønne, skjønner hva jeg mente.
Snake____1 Skrevet Juni 7, 2009 Skrevet Juni 7, 2009 Nok OT her synes jeg! Hva ligger prisen på komplett motor med turbosettet? Hvilken turbo er det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå