Fixfax Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Hørt jeg kan bruke msd ls1 coiler siden disse er smarte coiler, ville da vært mye rimliger og kjøpe feks. disse: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brand-New-Accel-LS1-Chevy-GMC-Truck-Super-Coils-8pk_W0QQitemZ110365862047QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item19b251689f&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 om disse er smarte da, også hadde det jo vært ett + om de ikke ga seg føre man runder 500 bhp. noen som vet? evt noen andre smart tenneings løsninger?
m20b25turbo Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 jeg skal kjøre ls1 coiler, disse er "smarte" slik at du slipper tenningsforsterker. husker ikke hvor mye de leverer, men holder i massevis!
Fixfax Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Skrevet Mai 20, 2009 de som jeg hendviser til? msd sine er jo en formue dyrere... tenningsforsterker = tenningsmodul? hakke helt satt meg inn i tennings systemer enda, hva er forskjellen på wastefire og blaster tenning?
m20b25turbo Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 wastefire tenning er at coilene gir gnist på begge stemplene som er opp, mens at det er bare 1 stempel som er i forbrenningstakt denne trenger gnist, så det blir 1 gnist som er unødvendig altså Wastefire. med dette kjører du uten fordeler og eventuelt dobble coiler. blaster tenning er at du kjører med fordeler og 1 kraftig coil "blastercoil" MSD sin performence coil blir kalt for blastercoil. Blaster coilen deres blir ofte brukt i lag med CDI (samme som DIS boksene men 1 kanals). du kan også kjøre seqvensiel tenning COP (coil on plug) vis du har utganger til dette ut fra datsprutet. ikke alle datsprut har nok tennings utganger til å kjøre med 6 eller 8 seperate coiler ut fra boksen. Du kan også kjøre COP coiler i wastefire, bør da ha tenningsforsterker på hver av de. Kan kjøre 2 coiler pr forsterker/kanal men da jobber de hardt. Eventuelt feks LS1/audi coiler med innebygd forsterker.
Fixfax Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Skrevet Mai 21, 2009 Tusen takk Noen som har forslag til hvordan tenning jeg bør gå for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå