Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inne og tok en diagnose for litt siden når bilen begynte gå veldig rufsete, fikk feil på veivakselsensor og luftmassemåler. Byttet veivaksel sensor og bilen går temmelig ok igjen, men synes fremdeles den blir litt anemisk på varme dager kontra kalde dager. Hadde hatt ute stikket på luftmassemåleren tidligere når jeg hadde feilsøkt og tenkte at det var grunnen til at denne dukket opp i diagnosen og gadd derfor ikke skifte denne. Men nå lurer jeg litt, når jeg drar av stikket på luftmassemåleren nå så skjer det nada niks i forskjell, hverken på tomgang eller når jeg kjører med eller uten. Er den røket alikavell da? fått litt forskjellige svar, noen sier jeg skal høre det på tomgangen, andre sier at det ikke nødvendigvis lar seg merke.

Skrevet

Den er nok røket ja...hvis det ikke er endring i gange på motor når du "napper" du pluggen til LMM, er motoren allerede i Nødmodus, aka, lmm er ute av funksjon, eller, at en annen funksjon/sensor/styring ikke fungerer.

Skrevet

Skal det ikke komme noe varsel lys om motoren er i nødmodus?

Synes greit nok at det mangler 2-30 hester men til sammenligning med andre biler jeg har hatt, når de går i nødmodus er det jo såvidt det går fremover. Den går jo helt "riktig" på tomgang nå også, 6-700 rpm dønn stabilt, vill den det i nødmodus?.

Skrevet

eller at motoren er i "nød"program pga en anna feil. men mye mulig det er masse måleren. hadde d vært andre feil så hadde du muligens hatt feil på lamda regulering, men kordan bil og modell er det snakk om?

Skrevet
eller at motoren er i "nød"program pga en anna feil. men mye mulig det er masse måleren. hadde d vært andre feil så hadde du muligens hatt feil på lamda regulering, men kordan bil og modell er det snakk om?

SÅ det du sier er at om motoren pga annen feil er i nødmodus, så vil jeg kunne nappe ut LMM uten at det skjer noe?

Skrevet

SÅ det du sier er at om motoren pga annen feil er i nødmodus, så vil jeg kunne nappe ut LMM uten at det skjer noe?

ja.

Skrevet

når motoren er i nød kan man røkke ut lmm og lamda uten at noe skjer og du kan kjøpe nye deler til 5000kr uten at det blir i orden! også e feiln falskluft f.eks

Skrevet

Hmm hva skal man gjøre da, BMW ville bare begynne å bytte deler og hadde ikke så mye å si på mine motsigelser om at lmm ikke trengte å være gått selv om det kom opp feil på den, de var enig i det men det var ikke noe annet de kunne gjøre enn å bytte mente de, synes det er ganske vilt for en del de skal ha 8000 flis for.

Skrevet

prøv å spray rundt med startgass, er det billigste og letteste, da går motoren enten opp eller ned på tomgang. varierer litt ifra motor til motor.

har samma problemet selv. men til meg vil den ikke starte lenger:S

Skrevet
prøv å spray rundt med startgass, er det billigste og letteste, da går motoren enten opp eller ned på tomgang. varierer litt ifra motor til motor.

har samma problemet selv. men til meg vil den ikke starte lenger:S

Men da må det være noe mer enn luftmassemåler hos deg tror jeg, bilen her starter på første slag og går helt jevn og pent, bare litt mer puslete i bakkene har jeg inntrykk av enn tidligere :). Men jeg får ta en sprayerunde, har ikke helt tro på noen vakum lekasje men vi får se. takker for svar.

Skrevet

Går motor allerede i nød og man tar av kontakten på LMM så skjer ingen forandring. Tar man den av og man hører turtallet lugger og den starter og jage f.eks og gå dårligere (med andre ord, merkbar forandring når man plugger ut) så er LMM intakt.

I nød er ikke lambda og LMM i funksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...