Gå til innhold

Kjenner og hører et klikk i EWS boksen når jeg skrur på tenn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det si at den er i orden og at det er noe annet som gjør at den ikke starter.

Skrevet

Det er praktisk talt umulig å finne / fikse feilen uten å bruke Dis / modic tester. bring bilen til ett bmw verksted. klikket i den forteller ikke om den komuniserer riktig med andre moduler.

Skrevet

Sikkert bare tilfeldigheter, men nå koblet jeg fra EWS boksen og - pol på batteriet i en time, koblet så på batteri og EWS etterpå, Da startet bilen etter 2 dager hvor den har vert helt død. Men nå får jeg i allefal kjørt den til verksted i stedet for å leie henger eller ringe NAF

Skrevet

Neppe tilfeldig, det har nok vært dårrlig kontakt på ews som rettet seg når den ble frakoblet og lang frakobling av bateri resetter elektronikken. dette er problemløsing 101.

Skrevet

Ja det varte dessverre ikke lenge, den startet 2-3 ganger så er den død igjen.

Skrevet

Nå vet du jo hvor feilen ligger. Du kan prøve å plugge den fra igjen og spraye kontaktene med 5-56 eller WD40. Koble ifra batteriet før du frakobler EWS modulen.

Skrevet

ja det går jo også an å prøve, men det virker som kontakten er i orden for den slår in og klikker hver gang jeg skrur på tenningen. Hører og kjenner det når jeg holder boksen i hånden

Skrevet

Det er nok riktig, men omm det er dårlig kontakt eller brudd i databusen komuniserer den ikke lesbart mot general og motormodul så de åpner for start. dette er kryptert datakomunikasjon.

Skrevet

Det er batteri i nøkkel og en sender (brikke) men har prøvet begge nøkklene og også prøvd med en annen antennering på tenningslåsen.

Skrevet

Om det er batteri i nøkklene så er dette til fjernstyrt sentrallås eller lys, den har ikke noe med EWSII systemet å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...