jojr Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 De var tydeligvis bare satt på uten senterring, det er vel ikke helt heldig? hva kan skje eventuelt
hillmar Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Eneste som kan skje er vel at det rister... Hjulene faller ikke av så lenge de er sramma riktig. Men det koster jo ikke stort å kjøpe ringer da...
Terje320d Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 tror det koster 15,- eller noe pr. ring til dekkforhandler da.. Ikke den største kostnaden for å slippe risting i bilen:) Rister det, sliter det på stag, oppheng og knuter:P
Glenno Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 tror det koster 15,- eller noe pr. ring til dekkforhandler da.. Ikke den største kostnaden for å slippe risting i bilen:) Rister det, sliter det på stag, oppheng og knuter:P Hmm, hvor får enn kjøpt så billige ringer? (mener betalt nesten 100kr ringen jeg). Ikke dumt få på senterringer.
Terje320d Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Kjøpte på hanebo og sortvik i trondheim i fjor.. tror jeg betalte 60,- for 4 ringer til min da:)
Azeton Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Er du nøye klarer du og sentrere felgen uten senterringer.. Gjort det før med hell flere ganger. På en E60 faktisk også..
jojr Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Skrevet Mai 21, 2009 Bilen rister veldig, men tror det er mellomakselen som er grunnen, for om senterringene er grunnen ville det vel vert konstant risting
Gunnar Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Nei, typisk mest risting i 80-90km/t. Du kan være heldig med sentreringen om du krysstrekker boltene, men sett på senterringer allikevel. Jeg tipper konsentrisitetstoleransene på maskineringen av senterhullet er mer nøyaktig enn plasseringen av boltsirkelen. Det er ikke meningen felgen skal styre (eller ligge) på boltene.
jojr Skrevet Mai 21, 2009 Forfatter Skrevet Mai 21, 2009 Takker for svar, har funnet nye og fått eliminert noen feil her nå sånn at jeg får begynt i riktig ende med utbedringen.
appen Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Når du du skal handle senterringer, er ringer av aluminium å foretrekke, selv om disse sikkert er litt dyrere. Plast ringene har en tendens til å miste sin funksjon etter en stund, i alle fall hvis felgen har en liten flate som henger på navet.
tomerikk Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Er det ikke E39 du snakker om? Den har da vitterlig navsenter på 74,1 så felgene skal passe rett på uten ringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå