Gå til innhold

så nå at hjulene har senter på 74,1 og bilen har 72,5

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var tydeligvis bare satt på uten senterring, det er vel ikke helt heldig? hva kan skje eventuelt

Skrevet

Eneste som kan skje er vel at det rister... Hjulene faller ikke av så lenge de er sramma riktig.

Men det koster jo ikke stort å kjøpe ringer da...

Skrevet

tror det koster 15,- eller noe pr. ring til dekkforhandler da..:) Ikke den største kostnaden for å slippe risting i bilen:)

Rister det, sliter det på stag, oppheng og knuter:P

Skrevet
tror det koster 15,- eller noe pr. ring til dekkforhandler da..:) Ikke den største kostnaden for å slippe risting i bilen:)

Rister det, sliter det på stag, oppheng og knuter:P

Hmm, hvor får enn kjøpt så billige ringer? (mener betalt nesten 100kr ringen jeg). Ikke dumt få på senterringer.

Skrevet

Bilen rister veldig, men tror det er mellomakselen som er grunnen, for om senterringene er grunnen ville det vel vert konstant risting

Skrevet

Nei, typisk mest risting i 80-90km/t.

Du kan være heldig med sentreringen om du krysstrekker boltene, men sett på senterringer allikevel. Jeg tipper konsentrisitetstoleransene på maskineringen av senterhullet er mer nøyaktig enn plasseringen av boltsirkelen. Det er ikke meningen felgen skal styre (eller ligge) på boltene.

Skrevet

Takker for svar, har funnet nye og fått eliminert noen feil her nå sånn at jeg får begynt i riktig ende med utbedringen.

Skrevet

Når du du skal handle senterringer, er ringer av aluminium å foretrekke, selv om disse sikkert er litt dyrere.

Plast ringene har en tendens til å miste sin funksjon etter en stund, i alle fall hvis felgen har en liten flate som henger på navet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...