BMW-E39 Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Ved kjøring på ujevn vei, bekkalokk og fartshumper kommer det en iriterende ristelyd foran på bilen. Når jeg har alle vinduer lukket høres det veldig svakt, men er et vindu åpent så høres det klart å tydelig. Jeg har nettopp hatt bilen min hos BMW Jæger på kokstad, men når jeg hentet den var akkurat den samme lyden der. Den var der oppe i forbindelse med en lekasje som følger av ødelagt pakning i høyre bakdør og jeg nevnte ristingen for de, da skulle de sjekke dette. Når jeg hentet bilen sa de at de hadde teitet en løs bolt/ skrue i forstillingen tror jeg det var. Jeg ser også at dekselet under forskjermen er løst og knekt i flere av festene. Kan det være årsaken ?
pallen Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Du har nok steiner i bremseskjoldene foran, mange som sliter med dette. BMW har laget "nye" skjold som er tettere for å bli kvitt problemet. Kjøp de nye og bytt de, koster et par hundre for stykket.
E36Cab1 Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Var ikkje det hovedsakligt på bakhjul desse problema var da?!? Uansett ville vel lyden til trådstarter vært mer hastighets-relatert viss dette var problemet..
DanielMK Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Nei, er hovudsakelig på Framhjulene problemet med stein i bremseskjoldene er. Har fjerna mine, enkelt og greit .. Var flaut å køyre igjennom sentrum med den lyden ..
Bjørner Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Har samme klirrelyden på min e39 touring. Tipper det er grus som ligger å rister en plass mot metall. Kan være grus som ligger ved bremseskjoldee ikke er er stor nok til å ta i bremsene men som rister mot metallet i humper ol.
AuroraDriver Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Rygge bakover, eller kakke forsiktig på skjoldet har jeg hørt er løsningen, inntill du får skiftet skjold.
Bjørner Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 Rygge bakover, eller kakke forsiktig på skjoldet har jeg hørt er løsningen, inntill du får skiftet skjold. Det e vesst du har stein som e så stor at den tar i bremseskiva, da får du en skikkelig skrape/hyle lyd. Den riste/klirrelyden som det her er snakk om greier man ikke å rygge ut. Kanskje blåeses ut med lufttrykkpistol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå