_kenneth_ Skrevet Mai 21, 2009 Skrevet Mai 21, 2009 Vurderer å bygge en rallycross nasjonal bil av en E21. Planene er å bygge motor med utgangspunkt i en M10B20. Skal bli tett under 2,4l og med M3 topp, innsprut osv. Lurte litt på det med større bremser, bedre fjæring/dempere osv. Passer noe over fra andre BMW med større bremser? Hvor har de understellsdeler til en ok pris som tåler slik bruk? Andre tips til enkle forbedringer/forsterkninger? Finnes det en BMW bakende som tåler dette, som ikke koster skjorta og som er kurant å få på?
_kenneth_ Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Virkelig ingen som har noe å komme med..?
Rogern Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 Virkelig ingen som har noe å komme med..? Jo da har bare ikke sett tråden enda. E28 deler skal visst passe. Har ikke prøvd det selv, men kansje denne tråden/karen kan hjelpe deg: http://bimmers.no/viewtopic.php?t=63526 ... kompressor
_kenneth_ Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Jeg har hørt at "nav" fra E12 skal passe på spindlene, og at man da kan bruke bremser fra både E28 og E34, men vet ikke om det er sant? Takker uansett for link til tråd, skal se igjennom den. =)
Rogern Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 kikka litt på den tråden nå å ser ikke det står noe om det i første øyekast, men han kjører/kjørte med e28m5 bremser. Lurer på om ikke 02 har samme greiene som e21. kansje du finner noe her? http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... hlight=s14 Kansje noen med mer peiling enn meg her inne ser tråden og svarer snart
_kenneth_ Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Hadde vært supert om noen som hadde noen supre triks om deler som passer over hadde luftet det ja. Er ikke så mye ettermarkedsdeler til disse sikkert, og da blir det fort dyrt. Kan man bruke fra nyere modeller er det straks rimeligere, og det er jo greit da det dra avgårde en del kroner uansett her. Takker for linker. =)
propan Skrevet Mai 27, 2009 Skrevet Mai 27, 2009 Du kan bruke volvo 240 4 pot calipere foran med slissede skiver,tarox bak med andre klosser,det holder en beite. Hvis ikke må du ta steget ut og handle spesial spesial. Jag har Willwood Superlite 4 pot på min med 302x32mm skiver samt tarox bak med org caliper. Det skraper bra. Bakstilling er det e30 sperre som gjelder,evt 535 fra e12,begge må bygges evt. PM hvis du vil ha mer info,jeg vet hvor du kan skaffe det meste til disse bilene.
_kenneth_ Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Skrevet Mai 28, 2009 Hei, takk for svar. Dvs. Volvo calippere og slissede skiver i original størrelse forann? Trenger ingen modifisering da. =) Bak hos meg er det trommelbremser nå, men er det kurant å bygge om til skive? Evt. noen "standard" kalipper som passer? Skal se litt på det med bakstilling, driver å vurderer om jeg skal bruke noe fra BMW, eller om jeg skal gå for Volvo stiv aksling, da jeg har en med 5,38:1 utveksling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå