eriklepe Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 I dag når jeg hadde skiftet bremsene på en 320dat vi har, oppdaget jeg vedprøvetur at bilen tiket mye mer enn normalt. Det er ikke første gang nye feil dukker opp rett etter noe er fikset. lyden kommer ved ca 1500-1700 rmp og forsvinner ganske kontant ved ca 2800. Også uten belastning, og ved motorbrems. Ingen forskjell på lydnivå om motor er belastet, når den ruses på tomgang og ved motorbrems. Tror ikke vi har hatt denne lyden før( høres ikke så godt innenfra). Jeg ga godt på oppover noen bakker, og da sotet det veldig første gangen. Men lyden ble svakere, og forsvant da ved ca 2200rpm. noen som har anelse hva det kan være?
eriklepe Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 må legge til at jeg ikke har merket noe forandring i ytelse\forbruk på bilen.
eriklepe Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Skrevet Mai 26, 2009 ingen som har noe ide om hva dette kan være? Bilen er gått 135000, men høres snart ut som den detter fra hverandre.... Har merket at lyden forsvinner litt akkurat ved 2200 rpm.
ThomasB Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Greier ikke lokalisere hvor den kommer fra, register ?, topp ? Min soter og voldsomt første gangen jeg trør på, hvis det er en stund/noen mil siden sist.
aottesen Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Du har selvfølgelig sjekket at det er nok olje på den, og at den ikke er for tynn? (Vet ikke om det er likt på diesel som på bensin, men tikking oppstår i allefall med en gang oljen er for tynn, eller i for liten mengde på bensinmotorer).
ThomasB Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Disse motorene skal ha tynn olje. (jeg kjører 0w-30) Er tikkingen temperaturavhengig? (motortemperatur).
eriklepe Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Skrevet Mai 26, 2009 olje var det første som streifet meg, men den er sjekket og står på max! tikkingen er ikke temperatur avhengig heller, like jævlig uansett temp på motor For meg virket det som om tikkingen hørtes best på toppen av motor, men må forsøke å skru vekk alt av deksler og sjekke litt mer. Håper det er noe billig ihvertfall Det rarer er jo at lyden kom plutselig, så ventiler\register og slikt kan vel ikke være årsaken?
ThomasB Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 hmm....ting kan jo skje med både register og kam, ville startet med å ta av alle dekslene og gått derfra.
eriklepe Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Skrevet Juni 6, 2009 Da har det blitt ordnet, det viste seg å være en defekt svingningsdemper. Er det det som heter vibrasjonsdemper hos GS kanskje? http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2U2W2D1R2R Uansett, nå funker også navicomputer som jeg har hatt problemer med. Jeg valgte å åpne den, siden den allikavel ikke virket. Så noen plasser på kretskortet hvos det tydeligvis hadde kommet vann inn, der var det korrodert. Vasket dette med Putinoff vodka og q-tips. og nå er spilleren god som ny! 17 festblanketter spart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå