Hevart Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Hei Jeg er en lykkelig eier av en BMW 320i E46 99 modell. Har hatt bilen i snart 2 år uten problemer MEN idag kom jeg kjørende og plutselig ble varsel-lampen "Feil i motorstyringen" tent. Jeg snudde og kjørte rett hjem. På tilbaketuren som varte i ca 5 min så merket jeg ikke noe galt med motoren, men temperaturmåleren gikk ned forbi +3 grader og videre ned. Jeg hørte et pip som normalt skal være når temperaturen faller under 3 grader. Ute var det ikke 3 grader men 8 grader. Så temperatur måleren gav åpenbart feil informasjon. Bortsett fra det så merket jeg ikke noe galt med bilen. Bor i Lofoten og det tar minst 4 timer med kjøring før jeg kommer til nærmeste BMW verksted. Hva skal jeg gjøre ? Mvh Håvard
E36Cab1 Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Denne lampa blir tent viss bilens ECU registrerer verdier utenfor det "normale" på en eller flere sensorer gjentatte ganger over et gitt tidsrom,eller at en giver ligger konstant utenfor tillatt måleområde over tid. Er dette kun et tidsbegrensa fenomen kan feila slette seg sjøl etter en gitt mengde oppstarter og varmkjøringsperioder uten at signala faller utenfor tillatte områder. Merker du ingenting på verken temp eller gange,samt ingen andre varsel eller synlige(i motorrom) feil,kan bilen brukes. Men uansett bør/må du få avlest feilkode-minnet på verksted for å finne feilen,ligger da enten som permanent eller lagret feil/periodisk.
Hevart Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Denne lampa blir tent viss bilens ECU registrerer verdier utenfor det "normale" på en eller flere sensorer gjentatte ganger over et gitt tidsrom,eller at en giver ligger konstant utenfor tillatt måleområde over tid. Er dette kun et tidsbegrensa fenomen kan feila slette seg sjøl etter en gitt mengde oppstarter og varmkjøringsperioder uten at signala faller utenfor tillatte områder. Merker du ingenting på verken temp eller gange,samt ingen andre varsel eller synlige(i motorrom) feil,kan bilen brukes. Men uansett bør/må du få avlest feilkode-minnet på verksted for å finne feilen,ligger da enten som permanent eller lagret feil/periodisk. Hei E36Cab1 Takk for svar Skal ta en titt og se etter synlige feil eller mangler. Som sagt så var det kun temperaturmåleren som gav feilinformasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå