<BeamerZ> Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Heisann, Har prøvd å søke rundt på forumet men finner ingen tråder som passer til problemet mitt, så lager min egen her Har en BMW 325 E36 (M50B25) som går ujevnt på tomgang. Det varierer veldig, noen ganger er det bare litt opp og ned, mens noen ganger jager den veldig mye. Den bruker også en del bensin, rundt literen på langkjøring. Har prøvd å koble ut luftmassemåleren mens motoren er i gang og da blir den bedre med en gang. Kan det være en indikasjon på LMM på byttes eller kan det være noe annet også? Har sjekket at glødetråden på LMM gløder når jeg slår av motoren, men vet ikke om det kanskje kan være noe galt med den likevel? Har tenkt på at det kanskje kan være lambdasonden også, men vet ikke om den har så mye å si på tomgangen? Noen som har forslag til hva som kan være galt? Takker for svar
LodeRunner Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Tipper på LMM som du sier. Den regulerer lufta på lave turtall, full åpning når du gir bånn gass. Lambda er vel når motoren blir varm, da rister det litt i bilen
<BeamerZ> Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Ok. Kan være den ja, men hvis den er defekt skal vel ikke tomgangen forandre seg når jeg kobler ut LMM? Hører ganske stor forskjell på hvordan tomgangen er når den er tilkoblet og når jeg kobler den fra. Noen som vet hvordan man lett kan sjekke om LMM fungerer som den skal?
<BeamerZ> Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Ja, men den koster litt da, hadde vært greit å være sikker på at det er den før jeg kjøper ny
jensemann23 Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 løsne LMM fra luftfilterboksen. Start motoren, la den gå en liten stund. Stopp motoren og se inni LMM, på inntakssiden. Det skal gløde opp i tråden inni der og du skal høre et klikk ca 4 sekunder etter at motoren er stoppet. Hvis dette ikke skjer, er den ødelagt
<BeamerZ> Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Dette har jeg sjekket og tråden glødet. Vil det si at LMM er i orden? Er ikke den glødinga kun for å brenne av evt møkk på "HotWire'n" etter man har stoppet motoren?
jensemann23 Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 jo, men det er det eneste som går i stykker på LMM mener jeg. så gløder den er den OK
<BeamerZ> Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Ok, noe forslag til hva annet som kan føre til jaging og ujevn tomgang?
BMWentusiasten Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Ser ut om jensemann har god peil, men har hatt lignende problem på min. Da var det falskluft. Prøvd med startgass? Morkne belger/ledninger?
<BeamerZ> Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Ser ut om jensemann har god peil, men har hatt lignende problem på min. Da var det falskluft. Prøvd med startgass?Morkne belger/ledninger? Skal prøve å gå over med startgass. Hvor trakk motoren din falskluft forresten?
jensemann23 Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 sjekk den lille slangen som går fra BTR inn på innsuget i bakkant av innsugsmanifolden. Den hoppet av på min en dag.
BMWentusiasten Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 innsugsbelgen... morken og hadde sprukket...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå