Østgaard Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 Hei. Hadde tenkt å senke bilen 60/40. Det er snakk om en 93" 318i e30. Skal ha det godkjent, så da lurer jeg på om jeg må ha camber/caster for å få det innafør? Håpte at jeg kunne kjøpe de kamber platene de har på gs til 952kr, eller må jeg ha caster stilling også? Også lurer jeg på hva jeg trenger bake? Er vell vanskelig å få stillt inn der også? Håper på svar
D.Toft Skrevet Mai 22, 2009 Skrevet Mai 22, 2009 litt nedpå denne siden, så står det hvordan endre litt i bakstellet, http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ght=camber er flere E30`r i norge som har fått gpdkjent senkesett uten å justere bak, nettopp fordi det ikke går an å justere. du må på hjulstillingskontroll og ha papirer fra dette, samt lys justering og TUV papirer på senkesettet. da er du på god vei http://www.bimmers.no/statisk.php?id=go ... ngspapirer
Østgaard Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 litt nedpå denne siden, så står det hvordan endre litt i bakstellet, http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ght=camberer flere E30`r i norge som har fått gpdkjent senkesett uten å justere bak, nettopp fordi det ikke går an å justere. du må på hjulstillingskontroll og ha papirer fra dette, samt lys justering og TUV papirer på senkesettet. da er du på god vei http://www.bimmers.no/statisk.php?id=go ... ngspapirer okey.Men det jeg lurte på om jeg MÅ ha camber castster?
Østgaard Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 98% av alle med e30 på forumet har senka bilen sin, også er det ingen som kan svare meg på om jeg må ha camber/caster?
Springsteen Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Tror det kan være lurt å heller undersøke med BT på det aktuelle stedet. Mye varierende praksis.
Østgaard Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Tror det kan være lurt å heller undersøke med BT på det aktuelle stedet. Mye varierende praksis.Om jeg trenger camber/caster på e30 vet vell ikke de på biltilsynet?Spør her for å få vite andres erfaringer
SSM Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 Tror det kan være lurt å heller undersøke med BT på det aktuelle stedet. Mye varierende praksis.Om jeg trenger camber/caster på e30 vet vell ikke de på biltilsynet?Spør her for å få vite andres erfaringer Camber og caster har du allerede, det er vel om du må ha justerbart som er spørsmålet her. Det er jo bare til å senke og dra på firhjulskontroll så finner du jo fort ut om du må kjøpe deg justerbare skåler. Forresten så er de K-MAC platene mer svinn enn vinn. Der er et helvete å få til å justere camber uten at du fucker til caster og motsatt. Når man tar firhjulskontroll så kan man og jukse litt om han som tar kontrollen er litt grei.
Mr E30 Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 senk bilen ta en 4hjuls kontroll still inn til det er grønnt på skjermen.Dra til biltilsynet godkjenn bilen.Men husk du skal kunne kjøre over en kloss som er 11cm høy og 80cm bred uten å butte i noe.
Flanders320i Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 klossen skal vere 8 cm høg.. snakka med BT i forrige veke. skal senke 60/40 eg og.. skal ha 4hjuls kontroll imorra. prøvde med en heilt vanelig 2x4" stokk under min bil å den tar borti bunnpanna etter senking, og eksos annlegget, den er ca 10 cm høg. tror du kan få kjøpt exsentriske foringer til bærebroene bak for å få retta opp camber vinkelen litt, fremme må du sikkert ha justerbare tårnlager og/eller justerbart stabilisator stag i verste tilfelle. Kan heller få svar kor det gjekk med meg i morgen når eg har vore på 4hjuls kontroll edit: såg du var ifra ørsta eg er fra gursken så er ikkje så langt unna.. har hørt med mange her ute att det er bedre å reise til BT i ålesund.. BT i ørsta er inkompetente vistnokk..
Østgaard Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Takk for gode svar. Veit at det går and å jekke bilen litt for å få grønt lys, og det går and å ta firhjulskontroll før du senker, slik at du får papir med grønt lys. Er fra ørsta ja, har hørt at det er er bra å fare til nordfjoreid også. Men er vist en ung kar som er på bt i ørsta også nå, så kan jo kansje prøve Skal se litt på dette nå, mulig jeg kommer tilbake med flere spørsmål.
Flanders320i Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 det gjekk klar bak hos meg. men framme må eg nok gjere ettkvart. han mekanikaren på verkstedet på larsnes snakket noe om kortere bærearmer fremme for å "dra" inn hjulet nede så vinkelen blei rett.. hørdes ganske merkelig ut egentlig. Men du kan jo sjekke om eg får svar på posten min, prøver å finne ut korleis eg skal rette opp camber vinklene, caster vinkelen var uforandret av senkesettet. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=117412&highlight=
Østgaard Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Skrevet Mai 26, 2009 det gjekk klar bak hos meg. men framme må eg nok gjere ettkvart. han mekanikaren på verkstedet på larsnes snakket noe om kortere bærearmer fremme for å "dra" inn hjulet nede så vinkelen blei rett..hørdes ganske merkelig ut egentlig. Men du kan jo sjekke om eg får svar på posten min, prøver å finne ut korleis eg skal rette opp camber vinklene, caster vinkelen var uforandret av senkesettet. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=117412&highlight= Takk for svar. Skal følge med ja
Ingeftw Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Når jeg hadde min inne (E30, også senka 60/40) så fikk jeg beskjed om at camber bak faktisk ikke var så ille, men spissingen gjorde at det kom til å spise dekkene på innsiden allikevel og ikke var noe godkjenningsemne der. Fremme var det som kjent camber som var helt utav lodd. Han anbefalte meg noen ovale foringer bak for å rette ut spissingen, og evt justerbare topplager fremme da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå