Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hadde tenkt å senke bilen 60/40. Det er snakk om en 93" 318i e30.

Skal ha det godkjent, så da lurer jeg på om jeg må ha camber/caster for å få det innafør?

Håpte at jeg kunne kjøpe de kamber platene de har på gs til 952kr, eller må jeg ha caster stilling også?

Også lurer jeg på hva jeg trenger bake? Er vell vanskelig å få stillt inn der også?

Håper på svar :wink:

Skrevet

litt nedpå denne siden, så står det hvordan endre litt i bakstellet, http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ght=camber

er flere E30`r i norge som har fått gpdkjent senkesett uten å justere bak, nettopp fordi det ikke går an å justere.

du må på hjulstillingskontroll og ha papirer fra dette, samt lys justering og TUV papirer på senkesettet. da er du på god vei

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=go ... ngspapirer

Skrevet
litt nedpå denne siden, så står det hvordan endre litt i bakstellet, http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ght=camber

er flere E30`r i norge som har fått gpdkjent senkesett uten å justere bak, nettopp fordi det ikke går an å justere.

du må på hjulstillingskontroll og ha papirer fra dette, samt lys justering og TUV papirer på senkesettet. da er du på god vei

http://www.bimmers.no/statisk.php?id=go ... ngspapirer

okey.

Men det jeg lurte på om jeg MÅ ha camber castster?

Skrevet
Tror det kan være lurt å heller undersøke med BT på det aktuelle stedet. Mye varierende praksis.
Om jeg trenger camber/caster på e30 vet vell ikke de på biltilsynet?:P

Spør her for å få vite andres erfaringer :wink:

Skrevet
Tror det kan være lurt å heller undersøke med BT på det aktuelle stedet. Mye varierende praksis.
Om jeg trenger camber/caster på e30 vet vell ikke de på biltilsynet?:P

Spør her for å få vite andres erfaringer :wink:

Camber og caster har du allerede, det er vel om du må ha justerbart som er spørsmålet her.

Det er jo bare til å senke og dra på firhjulskontroll så finner du jo fort ut om du må kjøpe deg justerbare skåler.

Forresten så er de K-MAC platene mer svinn enn vinn. Der er et helvete å få til å justere camber uten at du fucker til caster og motsatt.

Når man tar firhjulskontroll så kan man og jukse litt om han som tar kontrollen er litt grei.

Skrevet

senk bilen ta en 4hjuls kontroll still inn til det er grønnt på skjermen.Dra til biltilsynet godkjenn bilen.Men husk du skal kunne kjøre over en kloss som er 11cm høy og 80cm bred uten å butte i noe.

Skrevet

klossen skal vere 8 cm høg.. snakka med BT i forrige veke. skal senke 60/40 eg og.. skal ha 4hjuls kontroll imorra.

prøvde med en heilt vanelig 2x4" stokk under min bil å den tar borti bunnpanna etter senking, og eksos annlegget, den er ca 10 cm høg.

tror du kan få kjøpt exsentriske foringer til bærebroene bak for å få retta opp camber vinkelen litt, fremme må du sikkert ha justerbare tårnlager og/eller justerbart stabilisator stag i verste tilfelle.

Kan heller få svar kor det gjekk med meg i morgen når eg har vore på 4hjuls kontroll :wink:

edit: såg du var ifra ørsta 8)

eg er fra gursken så er ikkje så langt unna.. har hørt med mange her ute att det er bedre å reise til BT i ålesund.. BT i ørsta er inkompetente vistnokk..

Skrevet

Takk for gode svar. :wink:

Veit at det går and å jekke bilen litt for å få grønt lys, og det går and å ta firhjulskontroll før du senker, slik at du får papir med grønt lys.

Er fra ørsta ja, har hørt at det er er bra å fare til nordfjoreid også. Men er vist en ung kar som er på bt i ørsta også nå, så kan jo kansje prøve :)

Skal se litt på dette nå, mulig jeg kommer tilbake med flere spørsmål. :wink:

Skrevet

det gjekk klar bak hos meg. men framme må eg nok gjere ettkvart. han mekanikaren på verkstedet på larsnes snakket noe om kortere bærearmer fremme for å "dra" inn hjulet nede så vinkelen blei rett..

hørdes ganske merkelig ut egentlig.

Men du kan jo sjekke om eg får svar på posten min, prøver å finne ut korleis eg skal rette opp camber vinklene, caster vinkelen var uforandret av senkesettet.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=117412&highlight=

Skrevet
det gjekk klar bak hos meg. men framme må eg nok gjere ettkvart. han mekanikaren på verkstedet på larsnes snakket noe om kortere bærearmer fremme for å "dra" inn hjulet nede så vinkelen blei rett..

hørdes ganske merkelig ut egentlig.

Men du kan jo sjekke om eg får svar på posten min, prøver å finne ut korleis eg skal rette opp camber vinklene, caster vinkelen var uforandret av senkesettet.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=117412&highlight=

Takk for svar. Skal følge med ja :wink:
Skrevet

Når jeg hadde min inne (E30, også senka 60/40) så fikk jeg beskjed om at camber bak faktisk ikke var så ille, men spissingen gjorde at det kom til å spise dekkene på innsiden allikevel og ikke var noe godkjenningsemne der. Fremme var det som kjent camber som var helt utav lodd. Han anbefalte meg noen ovale foringer bak for å rette ut spissingen, og evt justerbare topplager fremme da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...