Sharif Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Hei alle sammen, trenger litt hjelp jeg. Jeg har skiftet clutchen på min e46 320d, så da måtte jeg av med starteren, det som skjedde var at når jeg satte tilbake starteren så kobla jeg den de to kablene fra pluss på feil sted, slik at når jeg kobla til batteriet så begynte starteren å kjøre av seg selv så jeg koblet det på rett plass, og bilen startet, men da så jeg i dashen at ladelyset lyste, så jeg slo av bilen og prøvde å starte igjen da var batterieet flatt, ganske dårlig batteri har tenkt på å kjøpe nytt lenge, men det som bekymrer meg er ladelyset i dashen, har jeg ødelagt noe i dynaomoen når jeg kobla feil? noen som har en aning om hva jeg kan sjekke for å fikse dette? Og hvor går den tynne svarte kabelen som står øverst på starteren(den er grønn og svart)?
Sharif Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Litt news, har feilsøkt endel idag, og jeg har fått demontert dynamoen, å komt frem til at det må være spenningsregulatoren som forårsaker at den ikke vil lade, børstene var i ok stand men jeg skal bytte de samtidig når jeg er i gang. Noen som vet om dette er ting de har på lager på f.eks Bavaria?
Sharif Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Kan det være et rele? går ledningene fra dynamoen til et rele? Hadde vert fint om noen som har peiling på dette kunne hjelpe meg med dette, er det noen der ute som har peiling og kanskje har vert borti noe lignende, som kanskje kan svare meg på dette?
Sharif Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Bump! Er det slik at ladelyset lyser i dashen vist regulatoren er defekt?
Glennski Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Bump! Er det slik at ladelyset lyser i dashen vist regulatoren er defekt? Ladelyset viser at du bruker mer strøm enn det dynamoen klarer å lade.
Sharif Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Tror kanskje det er likerretter broen i dynamoen som har tatt kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå