BimmerAnders Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Hei! Har en 318is 92' som har litt ujevnt turtall på tomgang. Når motoren er kald er turtallet litt for lavt, og når den er varm er det litt for høyt. I tillegg er det litt ujevnt hele tiden, men ikkje mens eg kjører. Noen som hvet hva eg gjøre for å fikse dette?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Hadde vært greit å fått et tall på hva slags tomgangsturtall du har! Det kan være ganske mye: Falskluft:Sjekk luftbelgen mellom luftmengdemåler og innsuget. Spray med startgass å hør etter forandringer i turtallet. Lamdasonde: Gåen lamdasonde kan gjøre turtallet ved varm motor noe ugjevnt. Dra ut kontakten til lamdasonde å se om problemet forsvinner. Gåen luftmengdemåler (LMM) Dra ut kontakten til LMM og se om det blir en endring eller ikke. Skjer det ingenting er LMM ødelagt. Har du motoren i gang uten LMM legger det seg feilkode i systemet som helst burde fjernes når du har fått alt i orden. veivakselsensor Veldig usannsynlig Gåen gasspotensiometer Veldig usannsynlig Ville startet med de tre første..!
BimmerAnders Skrevet Mai 23, 2009 Forfatter Skrevet Mai 23, 2009 Takk for svar På kald motor pleier turtallet å variere fra 500-1000 rpm, mens på varm varierer d fra 800-1500 rpm. Den jager ofte litt etter at den er varm.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Det syns jeg høres ut som et typisk falskluftproblem. Sjekk den gummibelgen da den sprekker etterhvert! Har også opplevd å finne en sprekk i en slange til tomgangsregulatoren.
BimmerAnders Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 Oki, skal prøve dette. Finner sikkert ut av det. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå