Jan Tore Skrevet Mai 23, 2009 Skrevet Mai 23, 2009 Hai Har nå skifta toppakning, og alt er skrudd sammen. Nå vil ikke bensinpumpa gå med mindre den får direkte strøm fra batteri. Har målt at det er spenning på tilførselen til bensinpumpa, men den vil ikke starte med annet enn spenning direkte fra batteriet. Kappa ledningene som går til pluggene til bensinpumpa, for å se om det var dårlig kontakt, men det ble ikke liv med blank kobberledere heller. Noen som har en ide om hvor feilen kan ligge? Jan Tore.
Jan Tore Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Er det en av de store sikringene i sikringsboksen, eller er det den sikringen som heter Kraftstoffpumpe?
Glennski Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Relèet og sikring for bensinpumpen sitter i sikringsboksen. Sikringen er betegnet med kraftstoffpumpe ja
Jan Tore Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Såå. Tingen er at det er to kontakter ved bensinpumpa. Jeg har kun spenning fram til den ene. Skal det være spenning på begge?
Glennski Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Såå. Tingen er at det er to kontakter ved bensinpumpa. Jeg har kun spenning fram til den ene. Skal det være spenning på begge? Har du målt at det er spenning ut fra relèet når tenninga står på?
Jan Tore Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Det var fire tilkoblingspunkter for releet, så vidt jeg husker var det spenning på disse ja, og om jeg ikke tar feil, både med og uten tenning på.
Glennski Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Men om jeg har skjønt dette rett så har du målt spenning på tilførselen til pumpa men den vil ikke gå med mindre du kobler den direkte til batteri? Da er jo hvertfall sikring og relè utelukket. Det er 12V du måler på tilførselen? For hvis det er tilfelle, så er jo dårlig kontakt i pumpa nesten eneste mulighet.
Jan Tore Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Vel, da var problemet løst. Jeg forbikobla bensinpumpereleet, og pumpa begynte å fyre som bare pokker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå