Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan folkens!

Lurer på 2 ting. Har et AC-anlegg på bilen min som er sluttet å funke... Er det slik at jeg da må etterfylle gass? Det blir bare fuktig varm luft når jeg starter anlegget, kan det være dette?

Og, skal selv ta oljeskift til uken. Ser man får kjøpt noe man skal ha i oljetanken like før man skifter ved varm motor, for å få renset tanken ved oljeskift, vet dere hva det er? Er dette noe vits, eller er det bare å skifte på vanlig måte?

Bjørnar :wink:

Skrevet

Ja, du må antakelig etterfylle gass, men siden det er tomt har du en lekkasje, og feilen blir ikke borte før lekkasjen er funnet og tettet.

Så du må nok til fagfolk for det desverre.

Hvilken oljetank er det snakk om ? En tank er jo en beholder ?

Jeg har ikke vært borti det.

Er det snakk om vanlig oljeskift holder det nok med vanlig avtapping fra bunnpannen og bytte av oljefilter, og ny olje påfyllt.

(Husk å sette i pluggen i bunnpannen før du heller på ny olje da :) )

Skrevet
Du må forklare hva du mener med "oljetanken", er det motoren det er snakk om?

Ja, motoren selvfølgelig :) Men angående AC, er det ikke normalt at det går tomt. Er det en selvfølge at det er en lekkasje hvos det blir tomt? Dyrt med ny gass?

Skrevet

Det er vanlig at det går tomt, men det kan og vere at det er ein lekkasjelse sann at gassen har gått tomt, men om du har brukt ac gassen no i det siste og lenge, so er det sikkert berre nye gass som må til. Men kan vere lekkasjelse viss det ikkje er so lenge siden den var etterfylt og du ikkje har brukt den noko særlig.

Skrevet

Det er ikke vanlig at det går tomt, og skal heller aldri gå tomt.

Er det tomt er det lekkasje og den må repareres før det fylles på på nytt.

Eller så fungerer det bare til det har gått tomt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...