Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en skranglelyd i forstillinga, og det vibrerer ganske kraftig. hørres ut sopm det er ett gåent hjullager..

Når jeg svinger sikksakk så forsvinner lyden når jeg svinger til venstre og legger press på høyre forhjul, er det da lager på høyre forhjul som er gåent? og hvor mye arbeid er det å skifte lager? må man ha presse og slikt? det er forøvrig på en opel vectra type rund ræv og rund front, ca midten/slutten av 90tallet omtrent. takker for all hjelp:)

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Enkel måte å sjekke hjullager på er å jekke opp bilen og sjekke om det er litt slark i hjula.

Altså du tar tak i hjulet opp og nede og prøver og "dra" det av hvis du skjønner :P

Det skal sitte som støpt, er det slark er hjullageret gåent 8)

Skrevet

vibrerer og ramler hele veien. slutter kun ved gasspådrag og svinge til venstre! skikkelige ulyder altså! men er det slik at man må bruke presse for å få ut gamle lageret får så å sette inn nytt?

Skrevet

Du MÅ ikke bruke presse, men det anbefales på det sterkeste :-)

Hvis det bare er når du svinger til høyre er det det venstre hjullageret som må skiftes.

Skrevet

det uler og skramler hele tiden utenom ved gasspådrag(forhjulstrekker) eller svinger til VENSTRE. tror og mener lyden kommer fra høyre forhjul!

Jeg jekket opp hjulet, snurret, rev og slet, ingen slark, og ikke noe lyder.. må opp i ca 30-40 km/t før lyden kommer!

Skrevet

hvordan kan den lage så stygge lyder?? trodde det var mer klakk/klunk.. dette er er skrapelyder, og ramling og vibrering av dashbord og ratt. når jeg satt på pasasjerside foran, var det bare som det ristet i beina!

Skrevet

felgene er splitters nye avbalansert og 100% ok! med senterringer! det har vært ulyder foran i lang tid, men plutselig ble det så mye værre på vei hjem igår! kjørte over ett fjell med masse krappe svinger og slikt..

Skrevet

Kan ikke skjønne at det er noe annet en drivakselen da altså.

Sjekk opp denne hvertfall.

Men om bilen står stille og du dreien på rattet, maks utslag hver vei, hører du da noen lyder?

Skrevet

har ikke prøvd noe av dette... men jeg sjekka drivakslingen, og den virka grei den! riksa på skiva fort fram og tilbake, og rullet fort fram og tilbake med hjulet av.. så kan ikke skjønne at det skulle være drivakslingen :?

Skrevet

Ville prøvd å jekke opp bilen, så begge fremhjulene er klar av bakken.

Start opp bilen, sett den i gir og prøv å kjør.

Da vil du jo høre eventuelle lyder som er der.

Få en til å sitte utenfor til å høre og se etter feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...