Gå til innhold

Hva er galt med girkassa mi???

larsjorgen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 520 e34 touring med automatkasse. Tror det er noe alvorlig galt med girkassa... Symptomene som jeg har listet nedenfor skjer hovedsakelig på kald motor. Mye bedre når bilen har blitt skikkelig varm...

1. Når jeg starter på kald motor får den veldig høyt turtall før den girer til 2 gir.

2. Når jeg står i kryss ruser motoren i ca 1 sek før den plutselig får "tak" i giret med et rykk... Dette skjer ikke alltid men spesielt på kald motor.

3. Snodig summelyd i lav fart.

4. Skifter gir litt for masse

5. Det lukter mistenksomt nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg kan si det for sikkert, hva som er gale, men har nettop levert den inn til en automat guru :P og han kom fram til følgende på min kassen

Jeg hadde symtom 2 og 3 på min 540i, og jeg må ut med kassen, bytte clutch'ene, og den summelyden du hører kan komme visst oljefilteret ditt er tett, siden oljepumpen i kassen jobber mye hardere. Hadde en sånn summelyd fra min kasse og.

Jeg vil anbefalle deg å fortest mulig komme deg til en som kan automatgir, å få sjekket det.

Men sånn i første omgang, så kan det kansje hjelpe å bytte olje / filter.. men det skader ikke å få en diagnose fra en som kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...