larsjorgen Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Jeg har en BMW 520 e34 touring med automatkasse. Tror det er noe alvorlig galt med girkassa... Symptomene som jeg har listet nedenfor skjer hovedsakelig på kald motor. Mye bedre når bilen har blitt skikkelig varm... 1. Når jeg starter på kald motor får den veldig høyt turtall før den girer til 2 gir. 2. Når jeg står i kryss ruser motoren i ca 1 sek før den plutselig får "tak" i giret med et rykk... Dette skjer ikke alltid men spesielt på kald motor. 3. Snodig summelyd i lav fart. 4. Skifter gir litt for masse 5. Det lukter mistenksomt nå og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 bytt olje og oljefilter på kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Ikke at jeg kan si det for sikkert, hva som er gale, men har nettop levert den inn til en automat guru og han kom fram til følgende på min kassen Jeg hadde symtom 2 og 3 på min 540i, og jeg må ut med kassen, bytte clutch'ene, og den summelyden du hører kan komme visst oljefilteret ditt er tett, siden oljepumpen i kassen jobber mye hardere. Hadde en sånn summelyd fra min kasse og. Jeg vil anbefalle deg å fortest mulig komme deg til en som kan automatgir, å få sjekket det. Men sånn i første omgang, så kan det kansje hjelpe å bytte olje / filter.. men det skader ikke å få en diagnose fra en som kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Dessverre må du nok belage deg på skifte av lamellene... Er du heldig holder det med ett olje/filterskifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsjorgen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 Må bare beklage mine bilkunnskaper men hva er de lamellene du snakker om?? mvh Lars Jørgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Det er "plater" inni kassa.. Kall det gjerne "clutcher". Hør med US Car Service i Flateby. Han har skikkelig peiling på automatkasser. http://www.uscarservice.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsjorgen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 Takk for tipset... høres ikke billig ut.. ..Får ta kontakt med dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 eller disse, http://rats.no/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 larsjorgen skrev: Takk for tipset... høres ikke billig ut.. ..Får ta kontakt med dem Jeg måtte ut med 25k .. men for din del, så ville jeg heller funnet en brukt en, sjekk koed.no eller huggerer i norge, så blir det nok ikke så dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå