Gå til innhold

HJELP!!! m20b25 ikke bensin fra dyser? Problem løst... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

JEg har nettopp skiftet topp på min m20b25 med turbo..

Bilen starter med startgass...

Ser ut som om dysene ikke slepper inn bensin...

d er bensintrykk på fulerail... men plugger blir ikke våte.. så bilen starter ikke..

kan d være noe jeg har glemt å koble til??

Har en ledig 2 pins kontakt jeg ikke finne plass til under innsug.. jeg går ut i fra att denne er for kick down om jeg hadde hatt automat noe jeg ikke har.. kan dette stemme??

Noen andre tips på hvordan jeg går i gang med å feilsøke...??

har ikke kommet fram til noen konklusjon selv, etter flere timers feilsøk.. :(

Skrevet

takker må sjekke dette i morgen..

e d den som står og føler på yttrekant av svinghjulet??

hvis ikke.. hvor ligger den?

har ikke den skøytepnukt under diagnosekoblingen.. 3 pins??

Skrevet
  furis81 skrev:
takker må sjekke dette i morgen..

e d den som står og føler på yttrekant av svinghjulet??

hvis ikke.. hvor ligger den?

har ikke den skøytepnukt under diagnosekoblingen.. 3 pins??

Den har skjøtepunkt der ja, og trigger-føleren står i front av motor, på eksos-siden og over trigger-hjulet. Den er veldig synlig. Og den 2-pins'en som er ''til overs'' er til et slags bensinluftings-system. Har ikke sett dette selv på E30 men jeg vet kontakten ligger i ledningsnettet originalt uansett. Så den er bare å overse. Men tror det går an å forveksle den med kontakten som skal inn på sensoren som står under spjeldhuset. At du kan ha koblet på feil kontakt, vet ikke om bilen da starter for det har jeg aldri prøvd...

Skrevet

Takker..

Jeg for se på det i morgen..

Men jeg mener på kontakten under spjeldhuset og har 3 pins.. men tomgangsregulatoren har 2 pins.. ditt rekker ikke ledningen slik den er montert med meg..

men jeg skulle nok fått start selv om den va feil skulle jeg ikke d da??

Kom gjerne med flere alternativ folkens..!!

takker så mye for svar!!

Skrevet
  furis81 skrev:
Takker..

Men jeg mener på kontakten under spjeldhuset og har 3 pins.. men tomgangsregulatoren har 2 pins.. ditt rekker ikke ledningen slik den er montert med meg..

takker så mye for svar!!

Jepp.. Den vil starte selv om tps/tomgangsreg er feil. t-regulatoren har en liten "durelyd" når du setter på tenningen.

Trigger kan du utelukke ettersom du får gnist.

Har du sjekket at bensinpumpa starter? Er vel sikring nr 11. Kan jumpe den å høre om pumpa går. Jeg hadde samme problem som deg. Da var det releet til pumpa som ikke slo over.

Lykke til:)

Skrevet
  tangorev skrev:
  furis81 skrev:
Takker..

takker så mye for svar!!

Jepp.. Den vil starte selv om tps/tomgangsreg er feil. t-regulatoren har en liten "durelyd" når du setter på tenningen.

Trigger kan du utelukke ettersom du får gnist.

Har du sjekket at bensinpumpa starter? Er vel sikring nr 11. Kan jumpe den å høre om pumpa går. Jeg hadde samme problem som deg. Da var det releet til pumpa som ikke slo over.

Lykke til:)

han skriver han har trykk på fuelrailen, da er det jo opplagt at pumpa også starter og går;)

Skrevet

jepp.. har gnist,har bensin fram.. men sansynligvis ikke igjennom dysene..

Noen som vet om dysene har en felles jording??

eller om noe annet som kan gjøre att dysene ikke opn er.. ??

takker...!

Skrevet

Om det er tilfelle at dysene ikke åpner pga en av sensorene (kamaksel/veiv), eller lignende, hadde dette hjulpet meg og. Har sensorene noe med tenninga å gjøre også? Lurer på om jeg har tulla det til med de tilkoblingene.

Skrevet

en liten skvett olje i hver sylinder gjennom plugghull så starter den på første forsøk, du har sikkert samme problem som da jeg skifta topp på bruttern sin m20b20 feilsøkte på absolutt alt, til slutt prøvde jeg med litt olje i hver sylinder og da startet den med en gang.

Jeg og trodde den ikke fikk bensin, men det var kompen som var problemet.

Skrevet
  fredriko skrev:
en liten skvett olje i hver sylinder gjennom plugghull så starter den på første forsøk, du har sikkert samme problem som da jeg skifta topp på bruttern sin m20b20 feilsøkte på absolutt alt, til slutt prøvde jeg med litt olje i hver sylinder og da startet den med en gang.

Jeg og trodde den ikke fikk bensin, men det var kompen som var problemet.

Jeg hadde jo start med startgass.. skulle den ikke da få komp å gå videre på bensin da??

Jeg skal måle dysene og sjekke om d er strøm på dem i neste oimgang...

Tur retur mener jeg på ikke er feil.. jeg tok av retur da kom d bensin ut regulatoren når jeg prøvde å starte......

Skrevet

hmmm.. du vil vel få våte plugger selv om kompen er redusert og den ikke fyrer av den grunn. Dersom dysene åpner da :)

Når du begynner å feilsøke er det kjekt å nappe opp railen med dysene i. Legge de på papir oppå ventildekselet så slipper du å skru ut en plugg hver gang for å se om det kommer noe.

Snodig det her...

Skrevet

Da e d konstatert att dysene ikke åpner seg...

koblet på annen fulerail og ett par dyser å d kon ingen bensin ut...

jeg hadde bensin i innsuget og bilen startet.. :)

Så Hvordan skal jeg begynne å feilsøke på dette???

En mekaniker nemde noe om att d kunne være en slags start sperre som gjorde att slik elektronikk ikke fungerte.. men dette e har jeg lite tro på... har egen startsperre på enforcer alarm og den gjør att jeg ikke får liv i starter...

Er d noen plass jeg finner ett godt oversiktelig kobling skjema så jeg kan sjekke ledningsnettet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...