rpm-racing Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 hei jeg lurer på om dere veit hva som kan være feil justert på motoren fusker å går dårlig på lavt turtall men går som pokker på høyt det er en 93 m50b25 m/vanos
sector59 Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Kan være mye: Ryker den blått på lavt turtall? Bruker den mye olje/bensin? Fusker den på tomgang også? Har du tuklet med noe? Er den chippet? Men jeg vil tro de er en av disse tingene: Lamda sensor Nødprogram Plugger Bensin styring Og vanos motorene skal jo "ta av" på rundt 4000rpm, men de skal jo ikke jukse før det turtallet- Ta en diagnose så sparer du masse tid og penger. De koster fra 500-1000kr å da får du sannsynelig svar innen en halltime
Breitling Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Kan være en god del feil, men start evt med å skjekke tomgangsreg., TPS, LMM, 02-sensor. Evt måle motstanden på kam/veivsensor, men er ikke 100% sikker om denne kan forårsake disse symptomene.
sector59 Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Kan være en god del feil, men start evt med å skjekke tomgangsreg., TPS, LMM, 02-sensor. Evt måle motstanden på kam/veivsensor, men er ikke 100% sikker om denne kan forårsake disse symptomene. Hadde de hvert veivsensor hadde den ikke gått, hadde de hvert kamsensoren ville den ikke godt opp i høgt turtall ettersom den hadde hvert i nødmodus deluxe. Men lmm`en var jo en extra mulighert ja.
rpm-racing Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Skrevet Mai 26, 2009 vært å sett på bilen nå det viste seg at det ikke var vanos på den. den skyter oxo i grenrøret den går veldig ujevnt på tomgang. ble sånn etter toppen ble reparert bytte av noen ventiler osv. hvor kna jeg ta diagnose er en bil jeg får veldig billig som kommer tilø å bli prosjekt bare greit å vite hva dette kan være takk for flotte svar tar diagnose med en gang jeg får den ps. er ny toppakning på den oxo det kan kanskje være kam/tenning som er stilt feil? topp er jo tatt av osv. er usikker siden er ikke så kjent med m50 motoren
Breitling Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Hvordan er bensinforbruket?? Er LMM defekt kan/vil bilen gå veldig ujevnt på tomgang, og bruke veldig mye bensin. I de fleste tilfeller vil oxo bilen går merkbart dårligere, men i mitt tilfelle med gåen LMM så var draget fra 3000rpm tilnærmet normal. Finnes flere tråder her på forumet om hvordan man kjapt kan skjekke om LMM er defekt
rpm-racing Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Skrevet Mai 26, 2009 flott da skal jeg sjekke det. noen som veit hvor jeg kan få bilen diagnosert? må det være på et bmw verksted? mvh philip
Breitling Skrevet Mai 26, 2009 Skrevet Mai 26, 2009 Nei, trenger ikke være et BMW-verksted, bare å ringe rundt p spørre litt det
rpm-racing Skrevet Juni 4, 2009 Forfatter Skrevet Juni 4, 2009 har no sjekka litt på bilen et par dager. jeg tok å koblet av lmm å startet bilen da gikk den med en gang mye bedre fikk litt mye bensin på tomgang men gikk i hvertfall nogenlu8nde jevnt. men skjøt fortysatt litt i innsuget på lavt turtall hva kan det være for noe? tenninga som er stilt feil?
rpm-racing Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 noen som veit noe? tatt av toppdeksel på motoren å ser ut som kammene er ok timma! skal sette motoren i andre bilen grunnet havari så hadde vært flott om noen hadde noen tips. bytta lmm å merka ikke noe forskjell egentlig. det smellinga i innsugen høres sånn putt putt aktig ut. håper noen har noen bra tips siden jeg kommer ikke på hva den kan være da.
kimtuurbo Skrevet November 15, 2012 Skrevet November 15, 2012 Smelling i innsuget vet jeg hva er, nettopp vært borti det selv Ring: 94372784 så skal jeg forklare hva du skal gjøre.
Junobruno Skrevet November 15, 2012 Skrevet November 15, 2012 Du kunne ikke tenke deg å bare skrive det her, kimtuurbo? Sikkert flere som sliter med dette inkl. meg selv
kimtuurbo Skrevet November 15, 2012 Skrevet November 15, 2012 Du kunne ikke tenke deg å bare skrive det her, kimtuurbo? Sikkert flere som sliter med dette inkl. meg selv Er jaggu vanskelig og forklare med og skrive det altså. Men det kommer av innsugslekkasje. Og dette er noe som ofte skjer etter man har tatt av innsuget. vet ikke hvordan jeg skal skrive hvordan man fikser det siden jeg ikke kan navn på alt dilldall. Men får gjøre et forsøk da. Det du gjør er og skru av den boksen ytterst på innsuget, som går til luftfilterboksen/powerfilter. Under der så ser du det går div slanger oppi innsuget. Går blant annet en ganske tykk lignende slange oppi der som er festet på samme brakett som peilepinnen. Den kan fort løsne om det ikke sitter riktig og da får man den "klakkelyden". Men sjekk resten av slangene også, også den slangen helt bakerst på issuget. Det som skjedde med min var at den store datt av og klakkelyden kom, den ble borte når jeg fikk festa den der skikkelig. Men samt som det der skjedde så ble bilen rar på tomgang etterpå og går ikke like bra. Fikk heldigvis en gratis diagnosetest på bilen og der lå det plutselig feilkode på LMM. Så jeg får ny LMM over helga så forhåpentligvis virker min optimalt igjen da. Jeg garanterer ikke at dette er standard problem på ALLE, men sikkert en god del og er absolutt verdt et forsøk. Håper dette hjalp noe, og ved problem ved og tolke forklaringen min så vennligst ring så skal jeg prøve hjelpe så godt jeg kan! Lykke til!
Junobruno Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Flott du tok deg tid å skrive Skal definitivt prøve ut det du skriver her. Tusen takk
kimtuurbo Skrevet November 16, 2012 Skrevet November 16, 2012 Flott du tok deg tid å skrive Skal definitivt prøve ut det du skriver her. Tusen takk Håper det er nok til at du får til bilen din igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå