Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

har nettopp kjøpt meg en ny diff GTS-G40 som skal på e30n min, men har ett problem. der er at drivknutene ikke passer på diffen! er d noen såm vet om d går ant å sjifte de der såm er i diffen, som drivknutene skal på "er ikke sikker på hva di heter" er d noen som passer rett på e30 akslingene, såm passer på den e28 diffen??

håper på svar:)

Skrevet

Jeg går ut fra at det er 188 diffen du har.

Du må bruke stikkakslinger fra E30 med stor (188) diff

(og naturligvis baklokket)

Skrevet
Jeg går ut fra at det er 188 diffen du har.

Du må bruke stikkakslinger fra E30 med stor (188) diff

(og naturligvis baklokket)

ja d er den 188 diffen. ok:D takker så masse:) da må jeg bare finne noen sånne en plass

Skrevet

her er noen bilder av diffen, så d er sikkert at deler fra stor e30 diff passer på den her?

har 0 peiling :s dumt å kjøpe masse deler såm ikke passer

e43x8izm0w1eorq3nrc6.jpg

kq9zjcm7qx8irqwi7s2m.jpg

wsp936ke6pggxz5rmi5a.jpg

Skrevet

ja på 188 diffen passer baklokket fra E30 med 188 diff

stikkakslinger fra liten diff går også på men låseringen kommer ikke i spor

på bildet er det vel stikkaksling fra E28 og fra liten e30

Du ser at sporet ikke er på samme sted!

Skrevet
Ved nærmere kikk på bildene ble jeg litt i tvil, det er ikke 210 diffen du har?

ok. han jeg kjøpt diffen av sier d er en 188, jeg selv har ikke peiling.. men på lokket bake står d 3.11-1206 068, å på selve diffen står d 1209 204 på venstre side... å på andre siden står d bare GTS-G40, vist d kan være til hjelp

Skrevet

Hmmm

Grunnen til at jeg begynte å tvile er bildet!

Det skal være samme diameter på stikkakslingene på liten diff og 188 diffen. Er det bildet som lurer meg?

Skrevet
Hmmm

Grunnen til at jeg begynte å tvile er bildet!

Det skal være samme diameter på stikkakslingene på liten diff og 188 diffen. Er det bildet som lurer meg?

hmm, den stikkakslingen t høyre er mye mindre enn den som står i ny diffen.

Skrevet
Altså, det der er en 210 diff bare så du vet det. Og den tingen du lurer på hva heter er en medbringer.

For å være 100% sikker så har 188 diffen påfylling og avtapping på på baklokket, mens 210 diffen har påfylling på baklokket og avtapping på siden.

Dette må gjøres for å få 210 diff på e30:

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ff&start=0

takker for svar:)

så da er d 210 diffen jeg har asså! hmm, jaja.. blir vell litt ekstra jobb med tilpassing da. men men!

men fins d noen medbringere som passer på e30 drivakslingene? eller må jeg dreie å borre nye hull å gjenge opp på di som er på 210 diffen?

Skrevet
Du kan kjøpe ferdig tilpassede stikkakslinger på ppf for å kovertere 210 diffen til e30 og sette på e28 nav. Må dreie av 2 mm.

takker:)

får se hva d blir til

• 3 years later...
Skrevet
Heisann. Kva ble det til med dette. Har samme problem sjøl no.

Kjøpte meg ein 188 diff, og så passet ikkje medbringerene fra den lille diffen over.

Du trenger medbringerne fra e30 med store diffen. Det er like foruten om at mellomrommet mellom flensen og diffen er mindre på de du trenger. Dette er pga den nye diffen din er bredere enn den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...