Jan Tore Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Har ikke tenning på M50B25 etter toppakningskifte, hvor bør jeg lete? Kontakter, tenningsmoduler, sensorer? Noen som har en formening om hva som kan være galt? Jan Tore. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 får du prøvd annen DME? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Hvor sitter den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 DME er vel en annen betegning på ECU/Hjerne... Hadde startet med trigger/veivsensor. Om det er noe ugler der får du ikke gnist. Kan ohme den, men husker ikke verdiene i farta. Du kan evt søke litt om ingen vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Veivakselgiver skal ha 400-800 OHM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Målte følgende: Veivsensor: 494 ohm Kamsensor 1.1k ohm Dette var kun mellom to av de tre pinnene på kontakten. Målte brudd, eller "uendelig" med ohm på de andre pinnene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Er dette tenningsmodulen? Leste i en annen tråd at den skal sitte ved bremsekraftforsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Tenningsmodul tilkoblet en slange? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Vet da faen jeg vel Siden målingene på sensorene virker lovende, har dere noen andre ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Ser ikke så mye ut som en tenningsmodul det der nei. Dessuten, M50 har Motronic motorstyring, som vil si at tenningssystemet er styrt av samme hjerne som innsprøytningssystemet, så lykke til med å finne tenningsmodulen inne i hjernen. En tenningsmodul ser som oftest slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Det der ser mer ut som et varmeapperats ventil dingseboms.. Hvis du tenker på DME/hjerne så ligger den på andre siden bak noen deksler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 det du har tatt bilde av er ventilen til varmeapparetet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Hmm, usikker på når 325 ble levert med dette, men har du tenkt på startsperre?? Jeg har hvertfall startsperre på min 94modell 320 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 Tingen er jo at jeg ikke har rørt noe av det elektriske når jeg har skifta toppakningen, fortsatt samme Ecu, ledningsnett og alt. Bare kontaktene til sensorene jeg tok av og på. Jeg antar at det skal være tenning på pluggene når man holder gjengene til tennpluggen på jord, og har pluggen inni tenningscoilen..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bue Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 Jeg antar at det skal være tenning på pluggene når man holder gjengene til tennpluggen på jord, og har pluggen inni tenningscoilen..? Mulig du må jorde coilen for å få utslag, altså ta en ledning fra blokka og opp til skruehullene, men er litt usikker på akkurat den. Ellers så høres det jo ut som det mest sannsynlig er dårlig kontakt et sted, prøv å sprute alle kontaktene innvendig med 5-56 eller WD-40. Og du er sikker på at blokka er skikkelig jordet? Skal være en liten jordingsledning som sitter mellom karroseriet og toppen om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå