Gå til innhold

Skrangle lyd på 1500 oregninger fra motor?

carlhaakon
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vert hos BMW med bilen. den har ikke lyden når motor er kald. kun når den har litt høyere tempratur. BMW trodde det samme som meg. det er da enten Vanos, registerkjede eller får tynn olje. noen som har noe formening om hva av de tinga det kan være? skal bytte olje på bilen senere i dag. lyden kommer akkurat ved 1500 oregninger.

takker får alle svar. MVH Carl Haakon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hører lyden veldig godt fra der registerkjede sitter i fronten. og problemet med løst deksel er jo at bilen er 100% rust fri. den er heller ikke vinterkjørt så får liksom ikke blitt rust.

men sjekka olja nå og den ser veldig fin ut. både nivået og alt. men kan det ha noe og si på typeolje det er på motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være vanos feilsymptomer. Sjekk Drvanos.com. Eller så kan det være beltestrammeren. Denne kan lage skranglelyder på gitte turtall om det er en mekanisk/hydraulisk strammer, men som oftest ved kald til lunken motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne tråden. Har samme symptomer, men bare over 3500rpm, varm og kald motor. M50B25 non-vanos, km.stand 137.000. Mistenker beltestrammeren jeg også.

Noe spesielt man bør passe på hvis man bytter denne strammeren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...