Mipplemuh Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 Hvordan taes bunnpannen ned enkelst på m42 (318is, e36)? Må vel ikke løsne motorfester, jekke opp motorn og løsne traversen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 Må nok opp med motor.. Hjelper nok å løsne travers også, men det tror jeg ikke er nødvendig. Om jeg ikke tar feil er det samme bunnpanne på m40.., Har gjort det på denne motoren.. Da løsnet jeg motorfestene og jekket opp motor etter bunnpanna. Så dytta jeg inn noe treklosser/planke biter mellom travers og motorputer/armer for at motor skulle holde seg oppe, og så dro ut bunnpanna. Det værste er å komme til alle skruene.. Du trenger ikke bunnpanne btw? Har til salgs jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 Hmm, faen da Ser ut som det skal gå greit å nå tak i skruene, får bare teste og bite det sure eple å løfte opp motorn om det trengs Nei trenger ikke ny, skal bare lage oljeretur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 Hmm, faen da Ser ut som det skal gå greit å nå tak i skruene, får bare teste og bite det sure eple å løfte opp motorn om det trengs Nei trenger ikke ny, skal bare lage oljeretur Ok Er ikke så mye slit å løfte den opp egentlig.. Jeg løsnet bare de to skruene på motorputene fra under traversen.. Kanskje radiator også, slik at den følger med opp.. og mulig motorjordinga. Ellers tror jeg ikke det er noe som er i veien e.l. Er ikke så altfor mye du trenger heise den heller.. Evt. slipp ned traversen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 Ok, janei radiator og alt sånt er av allerede så går vel greit da Takk for svar! =) Får prøve i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Mai 28, 2009 Share Skrevet Mai 28, 2009 Er jo ikke samme bunnpanne på e30 og e36 is.på e30 passer den ifra m40 motoren.Men på e36 så ligger den med bunnkaret i bakkant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Mai 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2009 Nei skal ikke ha noen ny bunnpanne heller jeg så Men det er like mye styr å ta ned på e36? Syns å huske det så ut som om å løsne traversen burde holde i lange baner, men etter litt googling fant jeg samme prosessen med opp med motor osv.. Får se på det i morgen hva som går og ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Mai 29, 2009 Share Skrevet Mai 29, 2009 Hvem blanda inn e30 her?? Jeg snakka om e36, som jeg har gjort det på.. Løsne travers eller løfte motor bør funke. Trenger nok ikke begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 29, 2009 Jess, gikk fint det med å bare senke traversen. Fort gjort Litt fortsettelse på OT, så passer jo bunnpannene på e36 fra m40, m42 og m43 omhverandre? På gs står det 1113172741 Bunnpanne E-36 M40/42/43 (Org) Men 318is med M44 er vel litt anneledes med tanke på peilerøret eller noe sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå