Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, koster endel å fikse det, spesielt med tanke på at jeg vurderer å lakkere opp igjen hele bilen når jeg først er i gang, er mange små ufinheter i lakken som kommer frem når man begynner å tukle med bilen.

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg husker for et par uker tilbake at jeg kom over en tråd hvor noen hadde ribbet karosseriet og grunnet det virkelig bra, noen som vet hvilket prosjekt jeg snakker om? Grunningsfargen ble egghvit, og jeg tror det var snakk om en E30 M3 eller E30 325 M-tech II.

Help!

Skrevet

Etter gårsdagens sjokk bestemte jeg meg for å lakkere opp igjen store deler av bilen. Demonterte fronten, tok ut lyktene bak, fjernet de gjenværende delene av antennene jeg lot være pga. rust under, fjernet listene på sidene og fjernet maskeringen jeg hadde hatt på til lakkering av chromlistene. Nå gjenstår det bare å ta ut rutene, dekke til delene som ikke skal lakkes, så kan grunnarbeidet begynne. Tenkte jeg skal bestille shadowline vinduslister fremme og bake.

Tror også jeg satser på ny frontrute med toning i når jeg først har ruten ute, da det var heller vanskelig å se gjennom den med sola midt i trynet, hehe. Så nå gjenstår det bare å finne ut hvilken type lakk jeg skal gå for (tips?) med tanke på best mulig kvalitet i forhold til lakken som er der fra før av. Regner med at jeg skal lakke opp igjen bakenden, panser, framskjermer og dørene.

Deler som skal byttes ut når økonomien strekker til (før lakkeringen) er hjulbuer bak (600 kr totalt), framskjermer og begge dørene (kjøpe delebil, PM om du har/vet om noe), framplate skal også byttes ut til facelift. Regner med at jeg gjør grunnarbeidet sammen med fattern, så sender jeg den inn til lakkering hos noen jeg vet kan det, til en billig penge. Tips? I Møre og Romsdal er et krav.

Slenger ut et par bilder (tatt med mobil)

Slik så det ut under vindskjermen på taket

jf1pnokw8e7arrej4dnf_thumb.jpg

Ribbet for interiør

8pg79sexlylkvi72cebb_thumb.jpg11ydvdkyst48yj63labn_thumb.jpg

owxtxj34sa26x0l0w66p_thumb.jpg6ltfbhu1fjwqq49zny0q_thumb.jpg

Nesten klar for lakkering av lister, hjulbuelistene er også tatt av

o85d6x3kr7veloma24uv_thumb.jpg

Leppa tatt av

udhsmow2pirska2by3w1_thumb.jpg

God gammel spiller

qld87i43876p6tohn7l9_thumb.jpg

Hjulbuelister som skal kastes til helvete

fwoq7anozxibyt0i0d7w_thumb.jpg

Diverse rot

9f1p0ywotvjcdbq88bno_thumb.jpgzkbbe0id3q3rr9tb0uc8_thumb.jpgyi7g8pdfbpbvcsbtyszq_thumb.jpg

Peilepinne dyppet i calipermaling

z1evi8gh0dyybmvzfo6w_thumb.jpg

Fronten demontert

agbl3ok09ftm82tsjsbq_thumb.jpg7i05wffmbggx7oda1166_thumb.jpg

Skrevet

Er på leting etter delebil eller noen som selger deler separat. Det jeg trenger er;

- To framskjermer i god stand, null rust - farge er uviktig

- To 2-dørs dører i god stand, null rust - farge er uviktig, men foretrekker svart.

- Framplate facelift

- Støtfanger facelift

Ellers er jeg på utkikk etter en delebil E30, helst 2-dørs. Send info på PM, helst i nærheten av Møre og Romsdal.

Skrevet
Tenkte på det å montere M-Tech II på bilen selv, får litt problemer om bilen er preface, hehe.

skift frontplate så går det vell greit å montere M-tech II.

Men skjønner ikke hvorfor, kjøp deg M-tech I :)

Skrevet

Det er ikke allverden å få til.. brodern til en kompis av meg har facelift fanger bak og facelift frontplate med facelift fanger framme på sin preface. Det ser ganske bra ut:)

IMGP4197.jpg

Skrevet

Du kunne vel ikke skaffet et litt bedre bilde i dagslys av både ræva, fronten og fra siden av mtp. bakfanger?

I dag har jeg vasket bilen utvendig og rengjort litt i motorrom. Jeg har tatt ut lyktene, så bak var det åpent rett inn i bagasjerommet. Jeg tettet dette med plastikk og teip, men likevel så ble det ganske mye vann inne der - men det ser ikke ut til å komme derfra, da dette var nesten helt inne med veggen under hattehylla. Skal ut og demontere framskjermene nå snart, så skal jeg se om de ikke kan reddes. Temperaturføleren som jeg trodde ble fikset i går fungerer til min overraskelse ikke, så lurer på hva som kan være galt her. Har et annet instrument jeg kan ta selve instrumentet fra, men kan også tenkes at det er noen følere som har sluttet å virke. Men når jeg vrir om tenninga så ser man at det er liv i hele instrumentet, inkl. temp måleren, men når motoren starter så faller nålen ned på startpunktet igjen. Noen som har tips til hva jeg skal se etter?

Skrevet

Har demontert framskjermene tidligere i dag, ser greit ut under de, ikke noe særlig med rust. Må skaffe framskjermer, enten så kjøper jeg brukt eller fra koed. GS-pakken min kommer vel snart regner jeg med..

Skrevet

Flott utgangspunkt dette :)

Ser du har erfart det samme som jeg er redd for med mine prosjekter, nemlig at det stadig dukker opp nye uventede ting som må utbedres når man begynner å plukke litt.

Ser du er på jakt etter dører. En kompis har to røde dører liggende vet jeg. De er ikke helt strøkne, men det er kun litt lakkrust hovedsaklig på innsiden på nedre falsen. Bare å ta kontakt dersom du vil ha bilder.

Skrevet
Det er ikke allverden å få til.. brodern til en kompis av meg har facelift fanger bak og facelift frontplate med facelift fanger framme på sin preface. Det ser ganske bra ut:)

IMGP4197.jpg

åssen fikk han te bakfangeren til og passe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...