Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Haha, for svarte svingende :P

I dag har jeg demontert begge fjærbeina, og gjort det klar til sandblåsing. Har sandblåst litt bakenden allerede, men på grunn av liten kompressor tar det en evighet, hehe. Skal ut og forhåpentligvis ta resten i kveld. Har også skaffet meg en tett boks til å sandblåse relativt store deler i, slik at det ikke støver i garasjen.

Har også kontaktet GS angående pakken min, og det viste seg at de fikk siste del til den i dag, så da er den her på fredag. Og på fredag får jeg lønning, så det klaffer godt. Så da bestiller jeg nye hjulbuer og diverse andre duppeditter på fredag, som forhåpentligvis er her innen 10 dager (Koed, meh.)

Skrevet

Kjimet motoren i dag, viste seg at toppakningen ikke var gåen likevel. Merkelig, forrige gang den var i gang var standen helt forferdelig, mens nå er den nesten tipp topp om man ser bort ifra den vanlige M20-ventiltikkingen og det høye turtallet (1200). Skal finjusteres senere. Har sandblåst store deler av rusten nå, men skal maskere godt i morgen for å ta alt som er inne i rusthullene o.l. Satser også på at jeg får tatt av fjærene fra fjærbeina og sandblåst de med en litt større kompressor. Hvordan jeg velger å løse det med bremsekaliprene er usikkert, men tror det ender med pussemaskin grunnet latskap. Instrumentene fungere også som de skal nå. Virket som at tempgiveren led av dårlig kontakt.

Skrevet

Hehe, jo har tatt mer enn nok pauser, nettopp startet opp igjen nå! Når man begynner å ser fremgangen i prosjektet får man fort opp motivasjonen og arbeidsviljen, hehe. Skulle så klart hatt strøm nok til å drive en større kompressor, men har funnet en god løsning på det.

Skrevet

bra du ikke gir opp...sitter her å gruer meg til høsten da jeg skal starte på min e30..blir motor bytte(m5 3,8L)bur stoler og lakk = DYRT.

får håpe det blir verdt alt slitet:)

Skrevet

Ja, er som oftes økonomien som knekker prosjektene, hehe. Gleder meg til å følge med på prosjektet ditt, høres gromt ut.

I dag har jeg sandblåst det meste, og fant enda et rusthull nederst på karosseriet bake. Skal legge inn bilder senere i kveld. Nå skal jeg snart ut for å behandle fjærbeina med diverse produkter, gå over med stålbørste og tektylere de. Er det noen av dere som har bestilt brukte deler fra koed forresten? Vurderer å bestille dørpaneler i sort kunstlær, på bildene ser det meget lite slitt ut. Erfaringer?

Skrevet

Da var pakken fra GS kommet, men ikke lønningen, hehe. Har hentet en saktegående vinkelsliper nå, pga. for mye arbeid med borremaskin m/ stålbørste på. Fjærbeina begynner å se blanke ut, men skal ut om en times tid og ta siste finishen før de skal tektyleres og monteres i morgen. Regner også med at jeg pusser ned bremsekaliprene og maler de i kveld.

Skrevet

Har pusset mer på fjærbeina i dag, noe som gikk mye raskere og gidde et mye bedre resultat. Skaffet meg en saktegående vinkelsliper med negerkuse! Er ikke helt ferdig ennå, men det nærmer seg. Skal gjøre siste finishen i morgen, da skal jeg ta av fjæra og ta de plassene jeg ikke har komt til. Når det er gjort skal jeg bruke ruststopper for å stoppe rusten, og så spraye på et lag med Tectyl 190. Tror også at jeg skal senke bilen fremme i morgen, slik at jeg får den på hjulene igjen. Satser også på at bremsekaliprene blir pusset ned og malet i løpet av morgendagen.

i1da1qfi8jbbhnpkejet.jpg

bddrual6svassf9s0bk9.jpg

a3wtmzh1o3wixjek1sly.jpg

0lukq30fgmra1lptak10_thumb.jpgkrfhak18uusbggxja2fb_thumb.jpg

Disse er gåen, må byttes : <

h0ptfp2uolfjvvq86q8b_thumb.jpgix61wyw5hhame9tcpld7_thumb.jpg

Renset bremseskivene, shiny

5i5cbh55l9nelgzsb2lk_thumb.jpgmvuj4gv8r7pz75ahefmc_thumb.jpg

Skrevet

Jo, som (jeg tror er) nevnt tidligere er de på størrelse med en 50-øring, null stress å fikse. Men er ellers heldig med karosseriet, men gruer meg fortsatt til å bytte hjulbuer bake, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...