Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 307
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal du selge Supersport 60/60 senkesettet eller? Siden du skal bygge om til facelift og den da vil bli mye lavere bak enn foran.

Skrevet

Hehe, ser god forskjell på de gamle og nye støtdemperlagerne.

0acg0px3rkn3unf0o7xy.jpg

29t2rmnr5zq421nsawv3.jpg

teulxupeuvlqkfxbo4l8.jpg

fmevxtal2ftkbh9f5ibb.jpg

eiynaap2kzcg5pxfjvhu.jpg

znt8cmv89bvrm5cp3t8o.jpg

Har sveiset inn en hjulbue, det som gjenstår for at den blir ferdig er sveising og tilpassing av innerskjerm, sliping, sparkling og lakking. Skal se om jeg får tak i en ny plate til hjulbrønnen, da den jeg fikk av en kompis var i det tynneste laget. Om jeg skaffer ny i løpet av neste uke blir det til at den blir sveiset, så sliper jeg all overflaterust i bagasjerommet så blir det to-komponents grunning i hele bagasjerommet, så til slutt lakkering. Skal ikke se bort ifra at M-tech II bakfangeren får seg et par strøk med lakk når monteringstiden begynner å nærme seg heller.

peace out

Skrevet

Ser bra ut dette :)

Byttet hjulbue på min egen, og husk at når du sveiser blir det mye varme som brenner vekk rustbeskyttelsen som ligger i hjulbuen.

Husk ålegge en god syregrunning inni mellom alle kriker og kroker :)

Skrevet

Takker. Jess, det er jeg fullt klar over - skal dessuten slipe vekk all tectylen som er i hjulbuen, grunne med to-komponents båtmaling, to-komponents top coat og så et lag med tectyl, så rust skal jeg forhåpentligvis ikke trenge å uroe meg for i fremtiden. Skal prøve å få til det samme med hele karosseriet på undersiden etc, så det ikke ruster senere, men dette må da bli når motoren, bak- og forstilling skal ned. Kommer nok endel updates etter 16. november!

Skrevet

Samme planer som meg dette her :D

Fått sparklet ferdig ene buen og er i godt drag på den andre ;)

Tror jeg må sandblåse noe i buene da jeg har noe overflate oppe i falsen mellom indre og ytre hjulkasse :(

Skrevet

Vanvittig bra prosjekt, godt igjennomført. Er det de støtdemperlagerne som er på innsiden av bagasjerommet? Og er de universale? Kunne trengt og byttes mine og siden de ser ca ut som dine gamle :-) Isåfall, hvor kjøpte du de og hva betalte du om jeg får lov og spørre:-)

Skrevet
Samme planer som meg dette her :D

Fått sparklet ferdig ene buen og er i godt drag på den andre ;)

Tror jeg må sandblåse noe i buene da jeg har noe overflate oppe i falsen mellom indre og ytre hjulkasse :(

Hehe, blir som oftest det når man har E30! :D Det så bra ut, så bare å stå på så blir du nok ferdig etterhvert!

Vanvittig bra prosjekt, godt igjennomført. Er det de støtdemperlagerne som er på innsiden av bagasjerommet? Og er de universale? Kunne trengt og byttes mine og siden de ser ca ut som dine gamle :-) Isåfall, hvor kjøpte du de og hva betalte du om jeg får lov og spørre:-)

Takker og bukker! Støtdemperlagerne er de som er festet i toppen av hjulbuene bake, festet fra innsiden av bagasjerommet. Jeg kjøpte de fra GS, de leverer til andre modeller as well - så bare å sjekke. Husker ikke hva jeg betalte, men var kampanjepris - nå koster de rundt 870,-

Hva skjer etter 16.november da? Lønning?

Pappa kommer hjem fra Nordsjøen og er supermotivert til å få fart på prosjektet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...