Thor-Egil Skrevet Mai 28, 2009 Skrevet Mai 28, 2009 Hei...har en 850CI 1995. Koblet av minuspoler på begge batteriene for å tømme computer for gamle meldinger. Etter dette er tomgangsturtallet alt for lavt. Skal ikke dette justere seg inn igjen? Eller er det noen triks man må gjøre?
Olelink Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Er det så lavt at motoren går urent og dårlig eller bare lavere enn før, kan jo være at den tidligere har ligget litt for høyt, men at den nå etter reset er tilbake til normalen. Fattern's 750 (e32) ligger også veldig lavt på turtall men går jevnt og fint. Når det er sagt så sliter jeg litt med dette på min 520, hvis jeg kobler av batteriet så lenge at hjernen resetter seg så går ikke motoren som den skal før etter ett par lange kjøreturer. Virker som den må "justere" seg inn igjen etter reset... (Mulig hjernen finner så mange feil med det samme at det tar tid å kompensere for alle)
E36Cab1 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Hva er høy rpm da? Tomgangen skal ligge på 700 rpm.
Thor-Egil Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Hei...når jeg starter bilen legger den seg på ca. 700 RPM som den skal. Etter at jeg har rørt gasspedalen går den ned til 300-400 og går ujevnt. Regner selvfølgelig med at dette er en kurant sak og at den vil justere seg inn evt. om jeg må kjøre innom ett verksted og få rette verdier lagt inn via. diagnose?! Veldig fin side dette her og takker for svar
Olelink Skrevet Mai 30, 2009 Skrevet Mai 30, 2009 3-400 var litt vel lavt ja Tror ikke de kan legge inn andre parameter med diagnose men du har god sjanse på å finne ut hva som er galt
Thor-Egil Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Skrevet Mai 30, 2009 OK...men å justere tomgangen må vel selvfølgelig gå an
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå