Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle starte bilen min idag, sto og kinna i årevis, det var ikke antydning til tenning, så venta jeg en liten stund, startet og da startet den med en gang, det er mest når den har stått en stund, over natten f.eks så blir den ekstremt vanskelig og starte.. noen som har peiling ?

axor

Skrevet

Er batteriet bra? Altså den drar rundt starteren lett.

Fødepumpa (bensinpumpa i tanken) som begynner å bli slitt kanskje.

Skrevet

Kamsensor kan forvanske start dersom defekt ettersom den da kun må synkronisere innsprøytning via veivsensor.

Ellers kan jo temp.sensor forringe kaldstarten.

Skrevet

tror ikke det er kaldstarten, da den legger seg på litt høyere turtall (rundt 1000) rett etter start, men vil kamsensor komme opp om jeg får noen til og diagnosere bilen ?

ellers kinner den som den skal (batteriet er bra)

Skrevet

men når jeg tenkter meg om, så slår startsperra ofte inn når jeg skal starte den, som om starteren ikke får vridd seg rundt skikkelig, jeg får en klikkelyd å startsperra er på, men om jeg holder på en stund, så kinner den plutselig, kan dette være batteriet ?

og hvor er starteren, får ikke sett den nedimotorromet, har lite peiling, men kan være innslaget på denne som tuller seg slik at startsperra kommer på

Skrevet

Høres ut som batteriet, men kan selvsagt også være starteren.

Hadde en cherokee en gang i tiden og den dro så vidt rundt på starteren uansett om batteriet var full ladet eller ei.

Der ver det børstene på starteren som var deffekt. Var omtrent ikke kontakt på den ene børsten.

Men lad batteriet, eller prøv med startkabler, så ser du fort m det er batteriet som er svakt.

Kan måle godt med volt, men fremdeles ha et deffekt batteri.

Skrevet

da blir det nytt batteri til neste lønning, sikkert ikke dumt og bytte uansett, har målt det og det er som det skal være, i teorien ihvertfall

Skrevet

Ville nå da sjekka ut med kabler før jeg svei av kroner på nytt batteri da. Om det ikke hjelper, så er det jo penger rett ut av vinduet enn så lenge på en måte...

Skrevet

tror faktisk det er bensinpumpen som holder på og ta kvell, så lenge det er over 20l på tanken så starter den greit, når det blir en 10-15liter så sliter jeg med og starte den, kan det være at jeg sliter med og få bensintrykket opp ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...