sorba1 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Hvordan skal veiva stå i forhold til kammene.? (Merker) Når jeg tok av bolten på reimhjulet på veiva, hørtes det ut som kjedet hoppet over. bare for å være sikker.!!
Azeton Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Sylinder 1 skal være helt opp. og de fremste Tappene i kamasklingene skal stå skrått mot hverandre.
sorba1 Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 D var ikke så enkelt, må nok ha merker å gå etter, fikk ikke start.!!
jensemann23 Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 trenger ikke merker. det er et hull rett ved startmotoren, der skal du stikke inn en 8 mm stang( et bor f.eks) Drei på veiva til du får bolten inn og motoren låser seg. Da er motoren i TDC, (nr 1 på topp), så setter du kammene med lobene nærmest drevhjulene skrått mot hverandre, og de firkantene på andre enden skal være med en side vannrett. Så er det bare å sette sammen.
Azeton Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Har du tatt av triggerhjulet og satt det på feil eller noe kanskje?
jensemann23 Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... /pic19.jpg
jensemann23 Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... l/pic1.jpg
sorba1 Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Gjorde som d ble beskrevet og jeg fikk start, men d va noe som ikke stemte, ventilpekk og gikk ikke på tomgang. så jeg tok av en gang til, kansje jeg hadde en tann feil, siden d er litt dødgang i bolthullene på drevene på kammen, og strammet litt på tannhjulet som er i forbindelse med veiva, og fikk start en gang til, men d ble ikke riktig likevel, pekket litt mindre, men ble veldig tungstartet, gikk ikke på tomgang (første 10 sek gikk den på tomgang) Trur jeg må få lånt meg oppspenningverktøy.!! Takk for den gode hjelpa.!! Ps. vet mere om motor nu.!!
jensemann23 Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 du skal ikke stramme til skruene på drevene før du har skrudd inn kjedestrammeren på siden. Viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå