Gå til innhold

83 BMW 635csi *Vinterlagring....igjen*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Har man lyst har man lov sier nå bare jeg :)

Det var nettopp det jeg tenkte da jeg bestemte meg for å kjøpe en sånn bil. Hadde siklet lenge på E24 da, og etter endte studier fikk fornuft bare være fornuft. Jeg "måtte" ha E24 til sommerbil samme hvor lite fornuftig det kunne virke for en nyutdanna uten fast jobb, hehe :) Akkurat den situasjonen har heldigvis endret seg siden da, så nå skal altså bilen få en etterlengtet oppussing.

Vasket nyhjula i går, så i kveld blir det sikkert litt polering før jeg evt. legger ut bilder av nyanskaffelsene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, er fortsatt student jeg og, men jobber konstant for å pusse opp igjen E30'en min. Hadde vært en ganske bra sommerbil dette ja, hehe. Men da må man ha plass til å lagre den, og det har jeg dessverre ikke. Men blir nok en med tiden!

Fine felger, så fin ut etter litt polering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden kom jeg i prat med en kar som stoå fylte bensin på Hydro her på Åndalsnes, bilen han kjørte var en nyimportert E24 Alpina B7 Turbo, hvit med svart skinn.

Han fortalte at det var den andre han hadde importert, men dessverre hadde han ikke tid til å la meg sitte på ei runde :(

Han kom forresten fra Fræna.

Der og da ble E24 en drøm for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, er fortsatt student jeg og, men jobber konstant for å pusse opp igjen E30'en min. Hadde vært en ganske bra sommerbil dette ja, hehe. Men da må man ha plass til å lagre den, og det har jeg dessverre ikke. Men blir nok en med tiden!

Fine felger, så fin ut etter litt polering ;)

Greit å ta for seg en bil i gangen ja. Du får holde på ideèn om å en gang skaffe deg en E24 :)

Bildet var bare for å vise den umiddelbare forskjellen etter en meget rask "grovpolering". Felgene skal bli i normalt bra bruksstand når jeg er ferdig med dem denne sesongen. Full overhaling får vente til senere. Men jeg må si jeg ble positivt overrasket over resultatet etter to raske runder med polering. Felgene var ganske inngrodd da jeg kjøpte dem, men nå ser de straks bedre ut.

JonasD:

Først vasket jeg felgene grundig med Würth felgrens og børste, før jeg gikk løs med Autosol. Dette er et supert stoff, kan anbefales på det varmeste. Først en rask runde for å få bort der værste, før jeg gikk over en runde til. Får jeg god tid skal jeg ta en tredje og siste runde helt til slutt. Skulle egentlig tatt maskinpolering til slutt, men jeg får se hva jeg får til. Tungt å polere dette for hånd :)

Fikk tatt framfelgene i går, så jeg kommer med bilder av resultatet når jeg er ferdig med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vurdert røde baklys?

1u40sagemeqezb7wup6m.jpg

E23 var de nærmeste jeg kom med blidene på pc`n min.

De holder egentlig bare og ta blinklyset..

Vurderte faktisk å lakkere bakyktene røde før jeg kom over disse hvite blinklysene i Sverige. I og med at jeg skal kjøpe et sett med originale baklysglass kan jeg evt. eksprimentere litt med rødfarge på dem, eller kjøpe enda et sett for dette formålet. Liker å ha litt å velge i :D Vil i såfall la ryggelysene være hvite som originalt. Jeg får se an litt nå hvor lett det lar seg gjøre å skaffe fine baklyktglass først tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden kom jeg i prat med en kar som stoå fylte bensin på Hydro her på Åndalsnes, bilen han kjørte var en nyimportert E24 Alpina B7 Turbo, hvit med svart skinn.

Han fortalte at det var den andre han hadde importert, men dessverre hadde han ikke tid til å la meg sitte på ei runde :(

Han kom forresten fra Fræna.

Der og da ble E24 en drøm for meg :)

Original bil altså? Det hadde vært utrolig morsomt å fått prøvd en sånn :) Kanskje noen her inne som vet noe mer om denne bilen? Har ikke hørt om at det finnes en original B7 Turbo her i fylket i senere tid hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere like utafor Molde, med de er ikke til salgs og de står der bare... stått i maange år.... bla minst en hvit som var importert men aldri regget... Sikkert den du har sett Knut?

Det var du som stakk av med de felgene ja... jeg hadde egentlig avtale med selger om å hente de... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha vært en god investering for dem som er så heldig å ha sånt stående i garasjen nå :) Synd de ikke deltar på treff rundt omkring så vi kan sikle litt og bli grønne av misunnelse :wink:

Sorry Runar, men jeg måtte bare bestemme meg fort. Dette er nemlig drømmefelger på E24 som jeg faktisk syns overgår selv BBS RS :)

Selger sa at det var en kar som ringte hele tiden og var meget ivrig, var vel kanskje deg det da? :) Jeg bestemte meg umiddelbart og tok sjansen på å kjøpe dem usett. Fyren virket troverdig, så jeg forhåndsbetalte 5 min. etter telefonsamtalen. Kan ikke si jeg angrer et sekund, selv om de ikke er strøkne akkurat nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...