Gå til innhold

83 BMW 635csi *Vinterlagring....igjen*


635csi
 Share

Anbefalte innlegg

Får vel beholde den som den er med tanke på høyden ja :)

Hvordan er det med gamle 7-serien da, de har jo ofte en tendens til å bli litt si i rævva har jeg sett? Eller har du noe nivåregulering som hindrer dette? Observerte et lite bilde av en 745i i tråden din her forleden skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 186
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får vel beholde den som den er med tanke på høyden ja :)

Hvordan er det med gamle 7-serien da, de har jo ofte en tendens til å bli litt si i rævva har jeg sett? Eller har du noe nivåregulering som hindrer dette? Observerte et lite bilde av en 745i i tråden din her forleden skjønner du :)

den er så sigen at det er helt jævli(defekt nivå) skal bygge om til vanlige dempere og klistre den i bakken og forhåpentligvis få på noe feite oldchool hjul, har noe feite dekk på en 732i e23 som jeg tenkte jeg skulle sette på 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er bilen Eu-godkjent og klar for nye 2 år på veien fram til neste sjekk :D

Neste punkt på lista blir å skifte radiator når jeg får den, viftebladene på kjølevifta, spylerpumpa og olje-/filterskifte. Skal også se over tenningsdelene for å se om noe bør byttes. Bare kosearbeid m.a.o. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så ille med røde blinklys bak nei :)

Cupvinger og lyktelister skal jeg ta av når jeg skal bytte radiator og div.

Når det gjelder endestussene så har jeg vurdert sportspotte, men ser for meg at jeg ender opp med de originale cromstussene man får kjøpt på f.eks. Koed. Blir vel flere Koedbestillinger etterhvert, så jeg har notert det på "ønskelista" :wink:

Ser forresten at Koedpakken min er kommet til Oslo nå, så da har jeg den vel her i nærmeste framtid.

Har demontert spylerpumpa for å rengjøre den nå i ettermiddag. Var litt dritt innvendig så den gikk ikke rundt. Etter et par runder med blåsepistol var den i full vigør igjen og spyler som bare det :)

Demontert i fillebiter:

9b6fqhb2tlrzihpr2wpa.jpg

Operativ igjen:

cdf3ion6zc8aza38kyxd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, flott med ting som er unnagjort ja :D

Nå har det seg sånn at begge bilene mine skal til Eu-kontroll på samme mnd. i samme år, så da blir det litt hektisk en periode. Heldigvis 2 år til neste runde nå da, hehe :)

Fikk radiatoren i dag, så da ligger det an til et par timer i verkstedet så snart det blir ledig.

Ny radiator:

fos8mpf7cpnku2wkixw2.jpg

Ny vifte:

9qe1qar28xu2enjkvowf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder man bilen ved like så går det jo stort sett greit å få dem gjennom :)

Men så er det jo enkelte verksted som er idioter og dessverre..

En bekjent fikk 9 2`er feil på et lokalt verksted, han bestilte da time hos biltilsynet som fant 2 feil, ei parklyspære og justering av håndbrekk..

Så han ga dem mangellappen han fikk på verkstedet, og de fikk seg en smekk på fingrene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånne ting man kan risikere ja, vet aldri hva slags rare ting som dukker opp på mangellappen.

Viser bilene mine på et verksted med meget reale mekanikere. Bruker alltid å bli med selv på kontrollen sånn at jeg får se selv hva slags deler som evt. må byttes ut. Greit når jeg skal bestille delene og gjøre jobben selv. Ønsker også å få beskjed om ting som er litt slitt men som likevel akkurat går gjennom kontrollen. Bytter ut sånne deler etterhvert, for jeg vet jo at de ikke holder i 2 år til dersom de allerede er litt dårlig.

Tar alltid en generell sjekk av de viktigste tingene før jeg skal inn på kontroll sånn at bilene er så bra som mulig på selve kontrollen.

Tekniske ting tar jeg etterhvert som de dukker opp, liker ikke tanken på å kjøre trafikkfarlig bil. Så kontinuerlig vedlikehold er viktig ja Knut, det er jeg helt enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svimmel ja? Legger nå hvertfall merke til den da, hehe :D

Pakken fra Koed ankom verkstedet i dag. Nok en gang god service :)

Eneste som er litt dumt er at dette er deler som skal monteres først når bilen skal settes sammen igjen etter oppussing, så jeg får ikke gleden av dem riktig med det første :wink:

Helt nye baklysglass:

9btgr1hao7mhbed8sqjg.jpg

Ny midtdel på støtfanger bak, frontrutepakning, pakninger til lykteglass bak, div. klips og skruer:

hh8qmf2xt4i9e3yy0jlw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en produktiv dag i verkstedet i dag :)

Fikk skifta olje, oljefilter, radiator og vifteblad, så nå er den i bra bruksstand for sesongen. Det viste seg at den gamle radiatoren ikke hadde stått helt i sporet sitt, så derfor har den kommet litt bakover i nedre kant. Dette var antageligvis årsaken til at viftebladene hadde blitt litt redusert.

Har liggende nytt fordelerlokk og rotor som skal byttes, og jeg skal bestille nye plugger og div. småtteri som det ikke haster med. Motorrommet trenger nok en runde med kost og avfettingsmiddel, men det får vente i første omgang.

Fikk også "åpnet øynene" på bilen igjen forresten, hehe :wink:

Radiator og vifte demontert:

jg0y3zro6r2zaaioenvh.jpg

d8xm1jrxoj8gkcev1x14.jpg

Ny radiator og vifte montert:

n0a7m78il8lbh92kiblb.jpg

Av med cupvinger og lyktelister:

evysalxfpyj4ibkdrkck.jpg

Ble nok litt mindre "søvnig" nå ja, hehe :D

jn3ggl46xod8ktmxzl0g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...