JTS77 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Fått opp feilmelding på DME : BMW Part nr: 1429861 25 Oxygen sensor heater : sensor 1 Sensor 1 (cylinder 1-3) -oxygen sensor heating -cables to the oxygen sensor -Final stage of the DME unit Er dette på ecu eller?? løs kabel der? Får også opp feilmelding på AC: 1 Temperature control wheel, right Justeringa virker i allefall ??? Takker for all hjelp
Gunnar Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Kan være gammel feilmelding på tempkontrollen, lønner seg å slette først og så lese av etter en tur eller fem til. Løs kabel nei.. det er lambdasensoren for syl 1-3 såvidt jeg forstår det.
JTS77 Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 Har prøvd å slette for så å sjekke rett etterpå men kommer opp igjen. Men du mener kansje eg skal først slette så kjøre en tur.. for så å sjekke?? men er lamda gåen? Er det noen måte å se det på live values??
jensemann23 Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 ta lambdaen vekk fra bilen, sett den i skrustikka, mål på signalkabel og jordkabel med multimeteret satt på 2 V. Varm på spissen med gass, bare kjapt, ca 2 sek. Da skal den produsere spenning.
JTS77 Skrevet Mai 29, 2009 Forfatter Skrevet Mai 29, 2009 hmmm er det mulig å se det med carsoft annet enn den feilmeldinga eg fekk opp? på live data feks...
tomerikk Skrevet Mai 29, 2009 Skrevet Mai 29, 2009 Det er feil på varmeelement i lambda, brudd eller kortslutning. Varmeelement kan ohmes mellom de to hvite ledningene.
JTS77 Skrevet Mai 30, 2009 Forfatter Skrevet Mai 30, 2009 Takker for hjelp Det er en lambda sensor som var gåen, målte ohm mellom rød og hvit. Men når en ryker er det best å bytte begge to, eller kun den ene som er defekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå