Gå til innhold

Noen som har prøvd magneter på oljefilteret?

Raymond
 Share

Anbefalte innlegg

det er mange som legger magneter rundt filteret om de akkurat har bygget opp en motor, kjører en tur med de magnetene og bytter olje etterpå, pleier å plukke opp en god del etter hva jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok :) bare så de og begynnte og lure :) nå har superben min gått godt over 150 k så den er vell slitt til så det holder :D hehe

Skal ha det i bakhode om vi skal fixe på 750 banebilen da :D noen som vet om lignende prosjekt? E38 750 som banebil? ot.. jaja.. preikas :) ska ut i sola å steike fett og drikke pils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist Bmw hadde trengt magnet på oljefilteret . trur du ikke bmw hadde laget det på bilene sine? er nokk bare noge piss så du ikke trenger. filteret tar det meste.

Og bmw mener at automat kassene de har ikke trenger og peiles eller byttes olje på, så hvor lurt det er og se seg blind på hva bmw gjør er vel ikke alltid smart.. ;)

Men personlig så ville jeg vel satset på og kjøpe skikkelige filter fremfor magneter.

Er vel også magnet i bunn/tappeplugg for og oppta de små mengder med magnetisk spon som skulle oppstå ved normal slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...