Gå til innhold

e36 m3 bremser forran og bak med 325 hovedbremse sylinder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Er det noen her som har montert e36 m3 bremser forran og bak på en 325? Jeg gjorde akuratt dette og pedalen går rett til bunns. Den tar så og si ikke i det hele tatt så er ikke kjørbart.

Frem til idag har jeg kjørt med m3 bremsene forran og orginale bak og det funka som en drøm. Jeg har idag luftet som en helt og har lufta gjennom systemet opptil flere ganger uten noen forbedring.

Er det noen flere her som har gjort dette med suksess? Eller må jeg evt bytte til m3 hovedbremse sylinder? Såvidt jeg vet har m3 sylinderen 10% større stempel enn 325, men dette burde vel da ikke gi sååå stor forandring?

Og er det noen her som har noen tall på størrelse på stempel de forskjellige bremsesylinderne samt kalipperne? Jeg vet det var posta en link her tidligere med en siden hvor all slik info fantes, men nå finner jeg den ikke igjen :(

Setter pris på om noen har svaret på problemet her da jeg reiser til Danmark på DHB (Danmarks hurtigste bil) førstekommende onsdag. Så jeg begynner å stresse litt med å få bilen klar kan du si :D

Skrevet

høres ut som de er mer luft i bremse systemet ditt. Pedalen vil nok bli hardere med m3 bremseselynder, men bare litt.. så de burde funke fint med den du har.

Skrevet

Det høres veldig ut som luft ja. Men har luftet gjennom helel systemet ca 3 ganger nå. Lurer på hvor den lufta kan gjemme seg :)

Skrevet

Eg har m3 bremser foran og bak, synes pedalen ble litt djup etterpå, Satte så på hovedsylinder fra m3. Det utgjorde ikke store forskjellen.

Det må nok fortsatt være noe luft i systemet ditt.

• 1 month later...
  • 2 years later...
Skrevet
Hvor store er bremsene på m3'n kontra 325 da? Foran og bak tenker jeg på kontra 325.

315 på m3 og trur det er ca 290 på 325 foran. Bak 312 på m3 og ca 285 uventilert på 325.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...