Gå til innhold

m20b20, rar lyd

joacim
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, har en m20b20 med turbo motor, har fått en rar lyd i den nå, tikker gjør jo alle m20, men har blitt litt mere, og er en slags romle/kakle lyd i tilegg..

Er værst på tomgang, blir bedre med litt turtall.

Høres ut som lyden kommer fra toppen, og ca mitt på (hørt med jern rør), i tilegg har den begynt å smelle i potta! noe den aldri har gjort noe særlig før..

noen ide om hva det kan være? noen standarfeil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ventil henger, så forstår jeg smellene i potta.. Om lyden du prøver å gjengi stemmer med ett slikt heng, det er jeg usikker på. Karakteristikken for hvordan rådebank utarter seg er vel at du legger først merke til den ved 2000 - 2500 rpm. Er vel likedan på en turbo motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ventil henger, så forstår jeg smellene i potta.. Om lyden du prøver å gjengi stemmer med ett slikt heng, det er jeg usikker på. Karakteristikken for hvordan rådebank utarter seg er vel at du legger først merke til den ved 2000 - 2500 rpm. Er vel likedan på en turbo motor?

du kan flott høre rådebank på tomgang også.. det er ikke noe problem!!

går den på alle?? sjekka om det er knekt en vippearm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg hadde rådebank var den værst på ca 1000 rpm og mindre og mindre på mer turtall.

klarer nesten ikke å høre etter hvilken cyinger det kommer fra. jeg hadde på cyl 1 men hørte den like godt ved cyl 6 når jeg brukte jernrør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...