joacim Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Heisann, har en m20b20 med turbo motor, har fått en rar lyd i den nå, tikker gjør jo alle m20, men har blitt litt mere, og er en slags romle/kakle lyd i tilegg.. Er værst på tomgang, blir bedre med litt turtall. Høres ut som lyden kommer fra toppen, og ca mitt på (hørt med jern rør), i tilegg har den begynt å smelle i potta! noe den aldri har gjort noe særlig før.. noen ide om hva det kan være? noen standarfeil?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 den går på alle sylindre? ville tatt av bunnpanna å sjekka rådelagre, sannsynlighvis har du fått rådebank på syl 2 eller 3, den forplanter seg opp i toppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Mai 31, 2009 Share Skrevet Mai 31, 2009 Om en ventil henger, så forstår jeg smellene i potta.. Om lyden du prøver å gjengi stemmer med ett slikt heng, det er jeg usikker på. Karakteristikken for hvordan rådebank utarter seg er vel at du legger først merke til den ved 2000 - 2500 rpm. Er vel likedan på en turbo motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 Om en ventil henger, så forstår jeg smellene i potta.. Om lyden du prøver å gjengi stemmer med ett slikt heng, det er jeg usikker på. Karakteristikken for hvordan rådebank utarter seg er vel at du legger først merke til den ved 2000 - 2500 rpm. Er vel likedan på en turbo motor? du kan flott høre rådebank på tomgang også.. det er ikke noe problem!! går den på alle?? sjekka om det er knekt en vippearm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danielo Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 høres mye ut som rådebank ja. hører den på tomgang å ja. og vil gradivs forværre seg og skure høyere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Juni 1, 2009 Share Skrevet Juni 1, 2009 når jeg hadde rådebank var den værst på ca 1000 rpm og mindre og mindre på mer turtall. klarer nesten ikke å høre etter hvilken cyinger det kommer fra. jeg hadde på cyl 1 men hørte den like godt ved cyl 6 når jeg brukte jernrør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå