Gunnar Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 Nautiluz og jeg har som sikkert noen har fått med seg kjøpt en M5 3.8 til banekjøring. Den har EDC (hydraulisk nivåregulering) både foran og bak. Venstre fremdemper er byttet bort til en vanlig demper, resten er fortsatt på plass. Av den grunn kommer EDC nicht aktiv opp i displayet i bilen. Den er grei å kjøre, men det er neppe optimalt. Den høyre fremre demperen høres ut som den suger luft, så den er nok også gåen. 3.6en min hadde nivåregulering kun bak, og det fjernet jeg. Bytta servopumpe til en 535-pumpe (M5-pumpa har en ekstra utgang) og satte på vanlige dempere. Hovedformålet med bilen er altså banekjøring - er det da verdt å forsøke å få på plass et fungerende EDC-system, eller bør vi bare fjerne det? Noen som har noe erfaring med disse tingene?
Ellingsen B. Skrevet Juni 1, 2009 Skrevet Juni 1, 2009 jeg ville vel heller valgt et heftigere coiloversett enn å bevare EDC systemet som er ømfintlig og dyrt når noe skjer. EDC systemet er vel ikke helt optimalt for banekjøring, men eller "sportslig" kjøring.. Bruttern husker jeg også fikk mye feilmeldinger på EDC systemet på sin tidligere E34..
Gunnar Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Skrevet Juni 1, 2009 "Heftigere coiloversett" henger ikke helt sammen med økonomiprofilen i prosjektet... Jeg har aldri kjørt E34 M5 med fungerende EDC, så jeg vet ikke hvor bra det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå