Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en M20B20 i min E34 og skal bytte til M50B20. Sistnevnte motor er fra en E36. Hvordan passer disse overens ang. fester, girkasse, ledningsnett, bunnpanne og slikt? Har søkt litt i forumet men fant ikke svarene jeg ser etter. Noen som har peiling?

Skrevet
Hei. Jeg har en M20B20 i min E34 og skal bytte til M50B20. Sistnevnte motor er fra en E36. Hvordan passer disse overens ang. fester, girkasse, ledningsnett, bunnpanne og slikt? Har søkt litt i forumet men fant ikke svarene jeg ser etter. Noen som har peiling?

Nå vet ikke jeg hvordan E34 M20 er iforhold til E34 M50..

Men har selv satt inn E34 M50 motor i E36.

Du må bytte til E34 M50 bunnpanne med skulpedeksel, oljesil/pickup og peilepinnerør + pinne. Så må du bytte motorarmer/fester og puter.

Må også bytte over giroverføring og oppheng til girkassa.

Grenrør/eksosmanifold må byttes. (kun den ene var forskjellig)

Eller så byttet ikke jeg motor-ledningsnett. Men dette kommer jeg muligens til å gjøre. Blir litt rar plassering av ting, dessuten har jeg et problem med vanntemp måler. (samme feilen fikk en annen fyr etter samme motorbytte som meg..)

Vel.., nå gjelder info jeg kom med M50 på både e34 og e36.

Men regner med dette gir deg noe å gå ut i fra.

Hvordan M20 biler er med tanke på ledningsnett osv vet jeg ikke dessverre.

Skrevet
Takk :) Dette kan bli spennende...

Eller så er det andre her som har bygd om fra M20 til M50..

Så det ordner seg nok når noen svarer :-)

Skrevet

Jeg må altså ha bunnpanne og tilbehør fra en E34, i tillegg til motorfester. Hva med ledningsnett? Har også girkassen til E36 motoren, passer den?

Skrevet

Du må ha bunnpanne med skulpedeksel, oljesil og peilepinnerør/pinne + motor fester ja.

Ene grenrøret/eksosmanifolden må også byttes. (den lengst mot fronten av bilen mener jeg det var).

Jeg ville brukt e34 motor-el nett i e34.

(Har selv dette i en e36 nå, men blir nok til at jeg bytter det ut pga feil med bl.a. tempnål)

E36 girkasse bør kunne gå det..

Jeg bruke kasse fra e34 i e36.., flyttet da over fester / oppheng og giroverføring fra e36 kasse. (blir omvendt for deg..)

Men en ting jeg mener å huske er at e34 kassa hadde litt mer gods under kassa som det var gjenget opp hull til feste av opphenget i.., dette hadde ikke e36 kassa.. Ellers var de ganske like.

Har igjen litt e34 deler fra jeg gjorde dette.

Har eksosmanifold/grenrør, girkasse oppheng og giroverføring

Motorfester/armer med puter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...