Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topicen sier, så sliter jeg med takluka mi..

Ved oppstart av bilen går takluken automatisk bakover, slik at den er helt åpen, og når jeg skal få den fram igjen ved å trykke på knappen, skjer det ingen ting.

Jeg hører små tikkelyder i motoren, som om den prøver å komme seg lenger bak / sliter med å treffe sporet :S

For å få takluken fram må jeg ta av dekselet der bryteren sitter, for så å ta en umbrako å skru noen omdreininger, slik at takluken flytter seg noen cm framover, og deretter kan jeg bryke knappen for å få takluken fram ..

Hva kan dette være? Må jeg kjøpe ny motor til takluken, eller er det noe annet jeg kan gjøre?

Skrevet

Prøvde det som sto der, og da ble takluka bare værre.. Wireen som trekker luka bakover krøllet seg, og når går den ingen veier.. Det bare smeller og lager fæle lyder, og det virker som luka er ødelagt ..

Skrevet

Hvis det smeller og kommer rare lyder fra luka kan det være fordi motoren spinner på wirene grunnet motstand en eller annen plass. Hadde noe lignende problem med min da motoren bare spant på wirene, fikk kun kjørt takluka litt bak før den låste seg. Dro ujevt på begge sider osv, fant aldri ut av det. Men det beste er vel for deg å ta luka ned og se over den om du ser noe som ikke er som det skal være.

Når du har kjørt luka frem etter å ha skrudd på motoren, kan du da kjøre den normalt bak og frem igjen uten at det henger seg? Eller står den helt bom fast nå?

En mulighet kan være å skru av blekkplata, om takluka da står i lukket posisjon og se om den trekker ujevnt på wirene. Drar den skjevt på ene siden låser luka seg etter at du har kjørt den litt bakover da den motarbeider seg selv og til slutt blir stående og spinne på wirene da motstanden blir for stor. Fjerner du blekkplata ser du også klossene gå frem og tilbake så ser du fort om noe låser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...