jensemann23 Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Når jeg peiler oljen (bilen har stått stille over natten), så er det olje langt opp på pinnen første gang jeg tar den ut. Så tørker jeg av den, setter den ned igjen, helt til bunns, tar den så opp igjen og da er det plutselig under min.streken. Peiler igjen, lar nå stikka stå en stund, så er det normalt. Neste gang jeg peiler er det igjen nesten tomt for olje. Sånn har det vært i et år, og jeg har fylt etter olje når det har vært under min.streken. Men nå lurer jeg på om det kan være at det er nok olje på motoren hele tiden, og at jeg bare fyller på for mye og at det forsvinner fordi det er alt for mye olje på motoren?? Fatter ikke at en så simpel innretning som en peilepinne skal kunne feile....
dvil Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Det der virker noe underlig ja. Eneste forklaring jeg kan komme på er at oljen noen ganger kryper oppover pinnen pga. kapillæreffekten. Forsøk å peile med en sveisetråd eller lignende. Interessant å høre om det gjør noen forskjell.
jensemann23 Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 det jeg tenkte på var om kanskje det blir trykk i oljerøret når jeg dytter peilepinnen ned i hullet, for da tetter jo 2 oringer for luften. Når jeg da dytter den ned så kanskje oljen blir presset ned?? men da skulle det jo være slik på alle da..
Kjell Z3 Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Det er nok den laveste målingen som er riktig, dette fordi det av og til smitter olje over fra røret og dermed ser det ut som om det er mer olje enn det er . Derfor peiler jeg alltid 3-4 ganger for å være sikker på riktig resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå