///christian Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Heisann. Det lekker litt av bunnpanna mi, så da har jeg tenkt å skifte bunnpannepakninga. Dette gjelder en e30 320i 84mod. Så er spørsmålet til dere, hvordan skal jeg få skifta den på enklest og raskest mulig vis? Takker for alle svar! Mvh. Christian
krist_olsen Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 skru av mutrene på motor festene og løft motoren helt opp til den står i torpedoveggen. så klarer du akkurat og lure utt bunnpanna
///christian Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 skru av mutrene på motor festene og løft motoren helt opp til den står i torpedoveggen. så klarer du akkurat og lure utt bunnpanna Jepp, det er vel bare 2 fester det mener jeg? Trenger ikke å løse på noe mer?
Fliid Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Toppen av radiator. Så du løfter den med. Du løfter ikke egentlig, du tilter motor opp i fremkant, så den "lener" seg mot topp av torpedovegg.
ehrnst Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 dette gjorde jeg: senket travers og holdt igjen motor med en motorløfter
///christian Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Mulig jeg går for den første, skru av mutrene på motorfestene og "tilter" motoren så langt som mulig mot torpedoveggen. Forresten, er det noe jeg bør passe på når jeg skal skifte bunnpannepakning? Noen som vet tiltrekningsmoment?
håkon_w Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Jeg gjorde ingen av delene. skrudde av alle de 10mm boltene, og de torx boltene i bakkant. lirka og vrei så smatt den av;) dette var dog E34, mulig mer plass der, men engelskmennene i Haynes gjør det samme på E30 i boka.
///christian Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Skrevet Juni 2, 2009 Takker for momentene og info. Skal ta meg en titt i haynes boka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå