jorg3n Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 Hei Har akkurat kjøpt meg bil ('92 525ix), og nå etter noen dager oppdaget jeg bensinlukt som kom fra vifteanlegget i kupeen. Ble og litt tungstartet (1 sek mer enn vanlig kanskje). Fant ut at det var en liten lekkasje i en av bensinslangene (se bilder), noen som vet om det er mye styr å bytte denne og eventuelt har delenr? Har sjekket litt rundt ellers på bensinslangene og kan ikke finne lekkasje noen andre steder. Nå i sta kunne det og høres ut som bilen ikke gikk på alle sylindrene før etter 5-10 sek. Bildet er tatt ca 5 min etter jeg stoppet motoren, så noe av bensinen er fordampet En annen slange for sammenligning Bonusspørsmål: Skal bytte kjølevæske, hvilken er best å fylle på? Den som er nå ser litt rød-brun ut (vanskelig å se) og sikkert ikke byttet på en stund. Bonus 2: Vifta til AC-kondensern er fjernet (var defekt), noen som har byttet denne før og kan dele sine erfaringer? Må og ha ny reim fra motor til kompressoren. Bonus 3: Resirkulering av luft virker ikke, noen tips? Takk for svar - Jørgen
lierbimmer Skrevet Juni 2, 2009 Skrevet Juni 2, 2009 hei. har nettopp byttet bensinrør på min 93 mod e34. røra dine er garantert helt råtne. kjøp 10 meter med 8mm kobberør på biltetema, rørkutter, fester til å skru opp røra med, 1 m bensinslange og slangeklemmer. du burde ha bilen på bokk for å skifte. skift bensinfilter i samme slenger.
jorg3n Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Skrevet Juni 3, 2009 Ok, men virker som om det kun er lekkasje der bildet viser, mens motoren er i gang (så vidt jeg kan se). Er det vanskelig å komme til hvis jeg skulle bytte ut alle rørene? Forresten, hvis noen har skinnarmlener til salgs er det bare å rope ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå