Gå til innhold

'92 525ix lekker bensin (pluss 3 spm til)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har akkurat kjøpt meg bil ('92 525ix), og nå etter noen dager oppdaget jeg bensinlukt som kom fra vifteanlegget i kupeen. Ble og litt tungstartet (1 sek mer enn vanlig kanskje).

Fant ut at det var en liten lekkasje i en av bensinslangene (se bilder), noen som vet om det er mye styr å bytte denne og eventuelt har delenr? Har sjekket litt rundt ellers på bensinslangene og kan ikke finne lekkasje noen andre steder. Nå i sta kunne det og høres ut som bilen ikke gikk på alle sylindrene før etter 5-10 sek.

ykyr50akdklvpajfdh6s_thumb.jpg

Bildet er tatt ca 5 min etter jeg stoppet motoren, så noe av bensinen er fordampet

2qyo2zc4phb9t0a8xl9k_thumb.jpg

En annen slange for sammenligning

p3yyfwt5r1q3p3snfjae_thumb.jpg

Bonusspørsmål:

Skal bytte kjølevæske, hvilken er best å fylle på? Den som er nå ser litt rød-brun ut (vanskelig å se) og sikkert ikke byttet på en stund.

Bonus 2:

Vifta til AC-kondensern er fjernet (var defekt), noen som har byttet denne før og kan dele sine erfaringer? :) Må og ha ny reim fra motor til kompressoren.

Bonus 3:

Resirkulering av luft virker ikke, noen tips?

Takk for svar :)

- Jørgen

Skrevet

hei.

har nettopp byttet bensinrør på min 93 mod e34.

røra dine er garantert helt råtne.

kjøp 10 meter med 8mm kobberør på biltetema, rørkutter, fester til å skru opp røra med, 1 m bensinslange og slangeklemmer. du burde ha bilen på bokk for å skifte. skift bensinfilter i samme slenger.

Skrevet

Ok, men virker som om det kun er lekkasje der bildet viser, mens motoren er i gang (så vidt jeg kan se). Er det vanskelig å komme til hvis jeg skulle bytte ut alle rørene?

Forresten, hvis noen har skinnarmlener til salgs er det bare å rope ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...