Gå til innhold

motorproblemer på m50b20, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har et evig motorproblem med denna her, viss den står på tomgang og jeg gir gass, så er det like før den kveler seg og så kommer det litt tenningsbank før den klarer og øke turtall, dette er veldig slitsomt når man skal ut fra kryss og i køkjøring, har bytta veivaksel sensoren uten at problemene ble borte, og har også nye plugger på den nå, men fremdeles samme problemer, står og klør meg litt i hue og lurer på hva som kan være feil, problemet er ikke så ille når motoren er kald, men kommer med drifts temp på motoren.. eneste feil melding jeg har på diagnose er forvarme eller noe sånt på lambda, kan dette ha noe med det og gjøre? den er forøvrig ogå veldig ugrei og starte, så hadde vært kjekt om noen kunne tenke seg til hva feilen kan være..

mine teorier er vanntemp sensor, men det er 2 av disse, en er for instrumenter og den andre er for motoren? så i tilfelle er det den som hører til motoren, none som vet hvilken av dem dette er? kunne prøvd og koble den ut og se om det ble noe forskjell da.

og lurer også på om det kan være luftmasse måleren? skulle gjerne ha prøvd en i fra en annen bil for og teste den.

3dje må jo ha med lambda og gjøre da, men er usikker på hvordan bilen oppførere seg om den skulle vært gåen.

tips motas med stor takk!!

og en annen ting jeg lurer på er om noen veit hvor bensin filteret sitter? skulle ha bytta dette føler jeg.

Skrevet

Første steg blir vel å ta en diagnose / lese ut feilkoder for å se hva motorstyringa tror problemet er.

Skrevet
Første steg blir vel å ta en diagnose / lese ut feilkoder for å se hva motorstyringa tror problemet er.

som sagt er det eneste jeg får opp feil på forvarme på lambda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...