Nortun Skrevet Juli 12, 2009 Skrevet Juli 12, 2009 Se der ja ! Blir litt mer futt i "320n" å da 123->192HK Gleder meg til å se bilen med OZ felgene og nye motoren ! Er nok M50 motoren som har 192hk. ikke M20 ah Ser bra ut dette roger Når kommer du til å ta resten av rusten? Nysgjerrig på hvor mye arbeid det blir:)
Rogern Skrevet Juli 12, 2009 Forfatter Skrevet Juli 12, 2009 Rusten blir tatt litt etter litt. Begynner foran nå og jobber meg bakover. Skal snart bytte gulvteppe nå så da blir gulv og kanaler tatt. Er mest i baggasjerom men der har jeg delebil å kutte ut fra så man slipper å lage bitene. Er jo så mange bøyer å knekker der. Nå skal jeg ut å vaske motor og motorrom, har vært i barnedåp til nå.
Rogern Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Her går det unna, har høytrykkvaska motorrom, motor, girkasse, og div som er møkkete. Har tatt av bunnpanna for å bytte pakning og for en inspeksjon. Ser bra ut. Byttet olje på girkassa. Justert ventiler. is-leppe har ankommet. Har kjøpt plastgrunning til 225,- boksen den bør være bra.. + originallakk. Nye deler: Regreimsett 335kr på gs, syk bra pris synes jeg. Oljefilter, innsugslange, klipps til is leppe og giroverføringsdeler. Håper motoren blir klar til å settes inn idag. Har god tid før frøya-treffet
Rogern Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Skrevet Juli 15, 2009 Har fixet opp ett gammelt instrument. Røde nåler og turteller fra diesel så forbruksmålern blir borte. Skal ikke dra no mye over 6000 uansett.
Rogern Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 Da er bilen endelig startet med 2,5. Kjører først opp litt oljetrykk så det nye filteret får fyllt seg. Er eksospastan som jeg smurte på pakningene som ryker (regner jeg med) Har nå fått kjørt litt, men kupevifta fungerer ikke og tempmålern rikker seg bare ett par millimeter. El-rutene funka heller ikke. Har nå prøvd å bytte vifta og bryteren uten hell så da er det sikkert motstanden for den starter av og til. Har prøvd et annet instrument, men temp.måleren er lik den andre. Skal prøve å bytte giverne på termostathuset. På el-rutene har jeg greid å kutte en ledning når jeg satte inn den nedre girstangmansjetten så det er fikset. Fikk jo ikke prøvd bilen no særlig da jeg ikke fikk temp på den, men ett helt annet drag og lyd er det nok Satser på å få luftet den og få en lengre kjørertur imorgen.
Nortun Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Suverent ! Venta lenge på oppdatering:) Legger du ut film av kjøring senere? Gleder meg til bilder av bilen når den har fått på IS-leppe og felger
Rogern Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Skrevet Juli 21, 2009 Suverent ! Venta lenge på oppdatering:) Legger du ut film av kjøring senere? Gleder meg til bilder av bilen når den har fått på IS-leppe og felger Film kan nok la seg gjøre. Kansje noen filmer kjøringen på frøya i helgen. Is-leppa håper jeg å få ferdig og montert før treffet. OzBreyton-felgene jeg kjøpte har 5-bolts å er ment til den andre e30'en jeg bygger. Mito-felgene får ytterbanen fra oz-breyton felgene så de blir 10" og breyton blir 9,5" Har lyst på 5-bolts på denne å så vi får se hva som skjer
Litjhaug Skrevet Juli 21, 2009 Skrevet Juli 21, 2009 Her sjer det ting... Holder på litt om kveldene jeg og, men framskritte er lite
Rogern Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 Her er det stressmekk til frøya-treffet. Har lakkert speil, is-leppe og baklykter. Har også montert luftinntak fra 325i på steinbrett, shadowline, men mangler en list som jeg håper på å skaffe imorgen. Før Etter Går akkurat når jeg rygger meg inn i gårdsplassen. Kommer helhetsbilder imorgen når den har fått en vask og tenkte faktisk jeg skulle prøve å polere litt Edit: Tempmålerproblemet er fikset. Viste seg att 5-serie motornettet som jeg bruker har 2 polet kontakt på giveren. E30 har bare 1. bare å bytte om og alt iorden Kupevifta er ett mysterium. Den virker i 2 sek når jeg vrir på tenninga. Elrutene slås også ut da, men de funker hvis man åpner døra Har byttet rele, bryter, vifte og motstand. TIPS?
Nortun Skrevet Juli 23, 2009 Skrevet Juli 23, 2009 Tatt seg opp nå bilen ja! Rutene funkerte feilfritt når jeg solgte bilen. Er en egen knapp for å koble ut funksjonen til el.rutene, kanskje en konflikt der en plass? Når er treffet forresten?
Rogern Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Skrevet Juli 23, 2009 Tatt seg opp nå bilen ja!Rutene funkerte feilfritt når jeg solgte bilen. Er en egen knapp for å koble ut funksjonen til el.rutene, kanskje en konflikt der en plass? Når er treffet forresten? Bilen blir bedre for hver dag! Gjorde seg med shadowline vertfall. Rutene ble sånn etter motorbyttet så er nok noe jeg har gjort... Treffet er på lørdag.
Nortun Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Rutene ble sånn etter motorbyttet så er nok noe jeg har gjort... Kan ikke ledningsnettet fra 5-serien ha gjort noe med knappen som deaktiverer funksjonen til EL-rutene? Du vet sikkert hvilken knapp jeg mener.
Rogern Skrevet Juli 24, 2009 Forfatter Skrevet Juli 24, 2009 Rutene ble sånn etter motorbyttet så er nok noe jeg har gjort... Kan ikke ledningsnettet fra 5-serien ha gjort noe med knappen som deaktiverer funksjonen til EL-rutene? Du vet sikkert hvilken knapp jeg mener. Det er det eneste jeg kan tenke meg også, at det har noe med elnettet fra 525'en å gjøre ja. Fikk ikke tid til å gjøre noe med det idag... Hadde en sterk bensinlukt i bilen ved mye bensin på tank eller bare kraftig venstresving og idag har jeg funnet ut at det var hull på påfyllingsrøret. Eller det lille røret som sitter på påfyllingsrøret og går til tanken. Hadde ett på den svenske delebilen som ble montert. Har ikke hatt tid til å vaske bilen idag heller så må nok opp tidlig imorgen..
Rogern Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Skrevet Juli 25, 2009 Tilbake fra vellykket treff på Frøya. Banen der ute er skikkelig bra! Anbefales Kjørte 14 mil på banen idag eller halve var vell spinning Bilen fungerte uten feilslag, eneste jeg kan sette fingeren på er bremsene. Er 325i bremser foran (som heller ikke er bra) og tromler bak. Mistet ikke noe bremsekraft egentlig så skal ikke klage, men fy så varme og stinkende dem ble. Jeg har ikke noen bilder av meg kjørende, men kansje du har? Legg de inn her så blir jeg glad Her er 2 larsinnj tok før vi startet. Vi var tidlig ute Mangler fortsatt en shadowline-list...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå