Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forts fra tidligere tråder: så sliter jeg med en 520i som plutselig ble veldig slapp og bråker mye under belastning, høres ut som bank fra ventiler, når bilen står på tomgang kommer det nå og da noen veldig svake metalliske surkle og klonke lyder fra vanos området som jeg aldri har hørt før.

Noen som vet hvordan feilende/sliten vanos fortoner seg?

Skrevet

Det har gått opp litt, men det er ikke voldsomt mye, holder under literen på langkjøring, men presser jeg den litt så spretter det fort langt opp.

Skrevet

er usikker på om det hjelper og bytte disse o-ringene når man har lyd fra vanosen?! Der er jeg faktisk ikke sikker på.

mulig det er noen andre som vet noe om dette?

Skrevet

Denne lyden er ikke spesielt høy og følger ikke noe motor turtall, gjentar seg med jevne mellomrom, og når jeg skifter mellom R, N og D, om det er et stempel som ikke klarer å pumpe pga slitte foringer kan dette godt stemme med lyten, men jeg vet ikke om vanosen fungerer slik at den vil prøve på nytt og på nytt eller om den bare går i bestemte posisjoner.

Skrevet
er usikker på om det hjelper og bytte disse o-ringene når man har lyd fra vanosen?! Der er jeg faktisk ikke sikker på.

mulig det er noen andre som vet noe om dette?

Joda det hjelper, disse ringene blir slitt og harde og da får du rakkle lyd fra vanosstemplene :wink:

Skrevet
sikker på ikke det er kjedestrammeren din som ikke grei å hold den trykke den skal ha da?

Tvilsomt, men det skulle ikke ha noe nævneverdig å si for motorens ytelse før det evt gikk gærnt, og som sagt denne lyden følger ikke motorens turtall, det andre bråket jeg nevner følger heller ikke motorens turtall men heller belastningen, og jeg kan høre at det klapprer i ventiler så det kan stemme godt med at de ikke blir justert riktig i alle situasjoner. Kjører jeg på flatmark høres motoren helt fin ut.

Skrevet

ja er litt sånn lyden under belastning er, men nå har ikke jeg stått med hue under panseret og revet så hardt egentlig, på normal tomgang lyder den ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...