Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny på forumet og kjøpte for en ukes tid siden en 2007 modell 320 DAT :)

Kort om bilen:

- 2007 modell

- 320 DAT

- Safirsort metallic med lyst beige skinninteriør (sensatec)

- Lav km-stand

- Velutstyrt med bla. komfort, advantage og oppbevaringspakkene, sportsseter med luft i sidevangene, sportsratt, xenonlys, cruisekontroll osv.

- Ikke panoramasoltak og sportsunderstell (jeg ønsket ingen av delene)

Foreløpig er førsteinntrykket fantastisk! Jeg er spesielt imponert over motoren (register, kraft, respons og kombinasjonen med automatgiret), styringen og understellet :)

Nå har jeg kjørt ca. 200 mil (hehe) og jeg har to spørsmål:

- Det er av og til små knirkelyder fra bagasjerommet ved dårlig underlag. Bilen har montert gitter i tøy mellom kupeen og bagasjerommet, men det høres ut som at det kommer fra overgangen mellom plastdekslene i C-stolen og "skuldrene" på baksetet (horisontalt plastdeksel). Skal det være slik?

- På farthumper (ved store utslag) lager demperne litt "skrape" lyd. Det høres ut som at demperne ikke er smurte. Skal det være slik?

Bilen har forøvrig vært på NAF-kjøpstest (jeg er ingen mekaniker) og fikk konklusjonen "ny bil".

Takker for all hjelp!

Skrevet

Takk for svar!

Bilen er ikke import og nybilgarantien på to år gjelder fortsatt.

Hva gjør BMW for å fikse ulyden fra demperne?

Flere innspill?

Skrevet

Såpass! Krever et slikt bytte en laaaaang diskusjon eller er BMW smidige fordi de er klar over at det er et kjent problem? Bilen er kjøpt ny hos Stenshagen for snart to år siden og jeg fikk beskjed om at bilen har to år nybilgaranti...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...